2018
Този фундамент рядка бива разклатен и това най-често се случва при моделите, които се сглобяват извън японските заводи. Такива впечатления създава най-младата генерация Е 12, която за Европа се сглобява в Англия (хечбек модела) и в Турция (Комби, Седан и Verso от 2004). В общи линии качеството на тези автомобили е добро, но при някои детайли има какво да се желае. Нееднократно са получавани сигнали за лошо качество на лаковото покритие или на сглобките по интериора. Предразположеният към корозия ауспух също не спада към еталоните за качество, но пък това е дефект, който при голяма част от конкурентите спада в категорията „нормално износване“ или пък „шофьорът има също вина за случилото се“. Водачите, които имат навика да използват често съединителя, или да карат с постоянно подпрян крак на педала не трябва да се учудват, че той се износва бързо (при модел 1.4). При всички модели се наблюдава ръждясване на спирачните дискове.
При модел а Е 12 има три сервизни акции за ремонт и корекции. Причините са проблеми в кормилното управление и дефектни модули на въздушните възглавници. Какво да се направи, работещите в Тoyota също са хора и са склонни да грешат. Все по-усложняващата с е техника при съвременните автомобили дава своето отражение и при Toyota. На първо място тези грешки засягат дизеловите модели. Срещат се неплътности в Common-Rail горивоподаващата система, повреди при помпите за високо налягане, при турбокомпресорите и при клапаните за рециркулация на изгорелите газове. При по-голям пробег рязко се покачва разходът на масло.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА TOYOTA COROLLA В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Доста по-малка проблеми се срещат при бензиновите версии, които са оборудвани с ангренажни вериги вместо ремъци. Тези агрегати с по 4 клапана на цилиндър нормално издържат до пробег над 200 000 км, без да се налагат сериозни ремонти по тях. При загуба на охладителна течност съществува опасност двигателят да бъде прегрят, което води до скъпи последствия като прогаряне на гарнитурата на цилиндровата глава. Въпреки изброените дефекти, моделът Е 12 със спокойна съвест може да бъде наречен здрав и непретенциозен автомобил. Електроинсталацията му е почти безотказна, с изключение на някои друг разреден акумулатор или дефектен модул за управление на ESP системата.
Рядко се чуват оплаквания и от качеството на ходовата част. Всички тампони и ябълковидни съединения са подбрани с подходящ размер и здравина и притежават добра продължителност на живот. Луфтове в кормилното управление на тази Toyota са също толкова слабо познати, както течовете по двигателя. Който е готов да се примири с малко ограничено то вътрешно пространство и някои пропуски при комфорта на возене може смело да насочва избора си към Corolla, защото тя дори и когато идва от Англия или Турция притежава традиционното високо японско качество.
Извод
Малките слабости и акциите за корекции малко драскат по иначе кристалния имидж на Toyota това обаче не променя нещата и нейната слава си остава като на здрав, стабилен и икономичен автомобил.