Toyota Celica Turbo: класика на деня

0706
2019

Toyota представи през 1990 г. Celica Turbo AWD от серията T18  – рали версията на модела завоюва редица успехи на пистата. Аеродинамичното Coupé от петото поколение е нашата класика на деня!

Петото поколение на Toyota Celica от серия T18 се появява на пазара през 1990 г. Аеродинамичният „японец“ блести с надеждност, прилична мощност и успехи в моторния спорт.

204 к.с. и двойно задвижване в спортното Сoupé

Най-добре е приета версията Celica Turbo AWD с 204 к.с. от 2-литров двигател. Японците оборудват мощното спортно Coupe с 4х4, виско-съединител, блокаж на диференциала и ABS. Максималната скорост е 230 км/ч. Celica T18 е оборудвана с първото в света компютърно базирано активно окачване. Toyota Active Control Suspension се отказва от конвенционални пружини и залага на хидравлични амортисьори със сензори. те разпознават ситуации на пътя като завои, ускорение и спиране и регулират страничното накланяне на каросерията.

По рали-пистите в цял свят Celica ST 185 придобива легендарна слава. Четири пъти подред – от 1990 до 1994 г., световният шампион кара с Toyota Celica. Сред най-успешните пилоти на японците са Карлос Сайнц, Дидие Ориол, Юха Канкунен, Бьорн Валдегард и Армин Шварц.  През 1994 г. новозеландецът Род Милън поставя рекорд с разполагащата с 850 к.с. Celica Turbo „Pikes Peak“ на легендарната американска отсечка, който се задържа в продължение на 13 години.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин