Toyota C-HR: повече мощ в „Междузвездни войни“


4
февр.
2020

УЧУДВАЩО Е, колко лесно може да се заблуди човек. Когато преди две години се появи C-HR, бяхме сигурни: няма да се получи нищо. Защото Toyota бе с прекалено прогресивен дизайн, смятахме ние, но не се оказахме прави. Днес този модел на Toyota е продаден 400 000 пъти в Европа, от тях 40 000 пъти в Германия. А сега става интересно: 60 процента твърдят, че решаваща роля за покупката е изиграл… дизайнът. Както и хибридното задвижване, избор на 85 процента от клиентите. През януари 2020 г. кросоувърът ще получи ъпдейт.

Нови тапицерии на вратите, всичко е покрито с меки повърхности. Мониторът отново е с бутони, а навигацията се актуализира „over the air“

На Toyota това ще им струва 50 милиона евро, като японците са инвестирали най-вече в шумоизолацията (C-HR бе прекалено шумен), в усещането при допир на материалите (всички повърхности в кокпита са меки) и, разбира се, във външния вид. Поляризиращият дизайн е малко по-симпатичен, много от линиите са по-меки, а радиаторната решетка е по-голяма. Отпред и отзад има нови LED светлини, като задните са свързани с черен елемент. Освен това Toyota удвоява двойното си сърце. Тъй като досегашният хибрид със 122 к.с. е икономичен, но и доста благ, ще има и втора версия. Новият хибрид с 2-литров двигател ни е познат от Lexus UX – притежава системна мощност от 184 к.с. и придвижва 1,5-те тона на C-HR значително по-леко. При почти идентичен разход с 1,8-литровия хибрид. По време на първия тест преди запетаята имаше 5, като почти през половината време бордовият компютър обявяваше, че се движим електрически. Ще проверим всичко много внимателно.

Редакторът на AUTO BILD Томас Хиршбергер по време на първия тест на C-HR в Португалия

Новият модел определено е тих – виж обясненията за шумоизолацията. От Toyota са поставили няколко килограма от шумоизолиращия материал във вратите, които вече не кънтят ламаринено при отваряне и затваряне. Останалото е фин тунинг. Обновеното управление реагира значително по-прецизно, предната дясна седалка може вече да се регулира по височина, а мултимедийната система владее Apple CarPlay и Android Auto. Всички C-HR имат система за предупреждение при напускане на пътната лента, система за разпознаване на пътни знаци и асистент за дългите светлини, а от ниво Club – и асистент за предупреждение при наличие на напречно движещи се автомобили, който при паркиране на заден ход предупреждава водача за препятствия.

Не е задвижване на ракета, но все пак е прилично бърз и икономичен: новият хибрид с 2-литров двигател

Хибридът с 2-литров двигател стартира от 58 990 лв., което е с около 4000 лв. повече от варианта с 1,8-литров агрегат. Нещата определено ще се получат…

ИЗВОД

От „изобщо не ми хареса“ стана „изобщо не е зле“. Toyota освежи C-HR много бързо. Дизайнът сега е по-симпатичен, хибридът има повече мощност и остава икономичен. Давам му 3 звезди плюс.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно + електродвигател • Работен обем 1987 см3 Системна мощност 135 кВт (184 к.с.) • Макс. въртящ момент 190 Нм при 4400 об/мин + 202 Нм • Задвижване безстепенна автоматична трансмисия/ предно задвижване • Д/Ш/В 4395/1795/1555 мм • Тегло (празен) от 1485 кг (според оборудването)• Багажник 358 л • 0–100 км/ч 8,2 сек • Макс. скорост 180 км/ч Разход 5,2 л (WLTP) • Емисии CO2 118 г/км • Цена от 58 990 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >