Toyota C-HR: мощният хибрид пести с удоволствие


13
юли
2020

С ЕКОЛОГИЧЕН ДУХ и дизайнерски дънки – тази комбинация е модерна днес. По отношение на Toyota това значи: ако Prius е за всеки, а Corolla мейнстрийм, значи се отнася за C-HR. На същата техническа база странният кросоувър предлага интересен външен вид и интригуващ избор от моторизации. Освен малкия турбо бензинов агрегат сега се предлагат и два хибридни варианта. Кой от тях обаче пести най-добре, без да разваля удоволствието. Многообещаващият кандидат е 2.0 Hybrid. Новият модел с две сърца притежава системна мощност от 184 к.с. (бензинов двигател 152 к.с./електрическа машина 109 к.с.) и подобаващи динамични характеристики. Това обаче не е всичко – в сравнение с хибридния вариант 1.8 2-литровата версия се управлява доста по-приятно.

Критикуваният от нас ефект на ластика все още присъства и тук, но сериозно редуциран. Ако дадете газ, ще станете свидетели на виещ 4-цилиндров мотор, но почти няма да усетите забавяне при тягата. Със своята системна мощност от 122 к.с. (бензинов 98 к.с./електрическа машина 72 к.с.) 1.8 Hybrid не може да се мери с по-голямата версия. Усещането е за повече от обещаните 11 секунди до темпо 100, а повече от 170 км/ч няма как да вдигнете. Разгръщането на мощността е индиректно и със забавяне – удоволствието изглежда по друг начин. Все пак малкият хибрид даде резултат от 5,6 л/100 км на нашата тестова отсечка – първо място по икономия. По-мощният хибрид харчеше 5,8 л – малко повече.

Силни постижения при пестенето, до които 1.2 Turbo не успя да достигне. Разполагащият със 116 к.с. вариант почти се доближи до 1.8 Hybrid, но на магистралата харчеше по 7,3 литра. Въпреки предимството в цената разходът на километър бе 1,04 лв. (за Германия). Също както и при 1.8, само с 2 ст. по-малко от 2.0. И еколозите си позволяват такива неща.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >