2025
Наскоро Toyota представи фейслифта на модела BZ4X, а сега тя има и нова версия на каросерията, която се нарича BZ4X Touring. Нещо като комби версия на досегашното SUV Coupe.
Определено можем да кажем, че по отношение на BZ4X от Toyota са направили доста предпазлив фейслифт. Светлинният подпис, дневните светлини, вече сме ги виждали – например при Toyota Prius. LED-фаровете са отделени от дневните светлини, а страничните защитни елементи от пластмаса също са вече нещо познато, но най-интересното всъщност са габаритите, защото с дължината си от 4,83 м този BZ4X Touring е с 14 см по-дълъг в сравнение с досегашния SUV. По отношение на височина и ширина няма промяна, в това отношение двете версии да идентични, по-конкретно 1,86 м ширина без странични огледала и 1,60 м височина без релсите на покрива.
Най-съществената разлика между BZ4X Touring и първоначалния вариант на SUV-а се крие в задницата. Веднъж тук имаме значително по-стръмно позиционирано задно стъкло, различна линия на покрива, завършваща с нов спойлер, както и логично повече пространство в багажника, ако съпоставяме с BZ4X като стандартен SUV. Нека си припомним, там се побират 452 литра, докато тук вече може да поберете 600 литра.
Воланът е с доста нетрадиционно оформена централна част, с индикатори за асистиращи системи, така например предупреждение при засечени признаци на умора у водача. В средата имаме относително голям 14-инчов екран, с възможности за допълнителна настройка, които изненадващо съвсем не са дигитални, а напълно физически. В централната конзола има място за два смартфона, тук избирате посоката на движение, но всичко това всъщност вече ни е познато от BZ4X. Между другото, това важи също за свободното пространство под конзолата, в която може да поберете поне малка чантичка.
Не бива да пропускаме също проверката на втория ред. Особено, защото не само в багажника сега има повече място, но също така благодарение на по-високата линия на покрива вече е налично повече пространство и за главите. Да кажем нещо и за задвижването на BZ4X Touring. По принцип, при нашия фотомодел разполагаме с предно задвижване, както и със задвижване на четирите колела. Версията с предно задвижване не се променя спрямо стандартния BZ4X. Ще рече, че продължаваме да разполагаме с 224 к.с. Но при варианта със задвижване на всички колела сега разполагаме с до 380 коня мощност, т.е. малко повече спрямо конвенционалния BZ4X. Принципно това означава ускорение от 0 до 100 км/ч за около 5,8 сек. Макар че за един електромобил това е по-скоро второстепенна стойност, тъй като по-решаващ е по-скоро пробегът. При версията с предно задвижване той е обявен да бъде 560 км, на първо време, според WLTP, защото това все още не е финално хомологираната стойност. От Toyota обаче подчертават, че тук ще имаме повече пробег в сравнение с конвенционалния BZ4X. Повече вероятно също така ще ни поискат финално също на касата. В момента в Германия BZ4X стартира от 42.900 евро, а BZ4X Touring вероятно ще стартира от 45.000 евро.
Цялото представяне на модела е в нашето видео!