2018
Toyota освежава своето най-малко „бебче”. Aygo, което използва същата платформа и техника като Citroën C1 и Peugeot 108, има нужда от обновяване след четири години от началото на производството си. Най-съществената промяна при дългия едва 3,47 м „мъник” е в предната част, която е получила 3D-дизайн. Стилизираният Х отпред изглежда по-мек и по-заоблен. Към него се добавят нови предни и задни светлини с LED-подпис, както и нови модели джанти. Това е.
Промените и отвътре са по-скоро сдържани. Един-два контрастни акцента – и толкова. Най-силно впечатление прави новата мултимедийна система (в зависимост от нивото на оборудване), която вече поддържа Android Auto и Apple CarPlay, т.е. гарантира интеграцията на смартфона, и представя на дисплея си изображението от камерата за движение на заден ход. Toyota вече предлага и пакета за сигурност Safety Sense, включващ система за предупреждение от сблъсък, асистент за автоматично спиране, както и система за следене на лентата. Леко преработен е и 1-литровият 3-цилиндров агрегат. От Тoyota обещават по-малко вредни емисии и по-бързи реакции при подаване на газ, комбинирани с по-малко вибрации. Разбира се, в първия момент това е трудно да бъде усетено. По-важното е, че 72-те „кончета” не се напрягат и придвижват пъргаво леката каросерия – макар че на моменти леко се натрапват акустично.
Мощността е напълно достатъчна за града – и дори за преходи извън него, ако нямате амбиции да бъдете господар на най-лявата лента на магистралата. Aygo oтново ще бъде атрактивен за доставчиците на пица и всички клиенти, които не искат да дават големи суми за кола. Citroën и Peugeot го раздават още по-пестеливо от Toyota, като си спестяват фейслифта.
Технически данни на Toyota Aygo
Технически данни на Toyota Aygo: • Двигател: 3-цил., бензинов • Работен обем: 998 cм³ • Макс. мощност: 53 кВт (72 к.с.) при 6000 об/мин • Д/Ш/В: 3465/1615/1460 мм • Тегло: 840-905 кг • Обем на багажника: 168 л • 0–100 км/ч: 13,8 сек • Макс. скорост: 160 км/ч • Разход: 4,1 л/100 км • Цена: oт 17 800 лв.
Извод
И малкият фейслифт пак е нещо! За разлика от Citroen и Peugeot, Тоyota държи да подмлади най-малкия си модел. Който търси интелигентен спътник за града, ще оцени високо Aygo.