2023
Toyota разширява гамата си от лекотоварни автомобили с голяма версия на Proace през 2024 г. Във версията Proace Max „товарачът“ ще конкурира Mercedes Sprinter, VW Crafter и компания
С Proace Max, Toyota добавя по-голям брат към актуалната си гама от лекотоварни модели, в която влизат Proace Verso и Proace City. Новият модел ще атакува в класа на Sprinter. За разработката японците си партнират с хората от Stellantis, а те вече предлагат успешен модел в тази ниша – Fiat Ducato. Разбира се, съвсем логично е и Proace Max да има известни визуални и технически прилики с „италианеца“.
Toyota Proace Max (2024) с възможност за индивидуална конфигурация
При пускането на пазара новата Toyota Proace Max ще бъде предлагана с две различни междуосия (3450/4035 мм), както и с три различни дължини (5413/5998/6363 мм) и височини (2254/2524/2764 мм). Моделът може да бъде конфигуриран според индивидуалните изисквания на клиента – и да бъде поръчан в изпълнение като класически затворен бус, бордови, с двойна кабина със седем места или като самосвал. Без значение от модификацията, японецът по нищо не отстъпва на своя събрат от гамата Fiat. Обемът за товари е до 17 кубически метра, товароносимостта е 1500 килограма, а максималният прикачен товар – 2400 килограма.

Proace Max и с ел. задвижване
Задвижванията също са познати от Ducato: ако изберете Proace Max на ток, получавате мощност 272 к.с. (200 кВт) и максимален въртящ момент 410 Нм. При наличие на батерия с капацитет 110 кВтч можете да изминете 420 километра с едно зареждане (по цикъла WLTP). Зареждането от 0 до 80 процента може да стане в рамките на 55 минути.
Разбира се, в гамата има и дизелов двигател, който генерира 120 или 180 к.с. и предава мощността си към колелата посредством 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична скоростна кутия. Моделът разполага с голям брой асистиращи системи (в т.ч. круиз контрол и асистент за задръствания), които осигуряват съдействие на водача. На борда има и системата за запаметяване на данни при ПТП. Изключително практичен за толкова голямо превозно средство е асистентът за страничен вятър, който не позволява на автомобила да излезе от лентата.
Обновяване също и при Proace City и Verso
Паралелно с новия Proace Max японците дават лек фейслифт също и на Proace City и Proace Verso. И трите модела получават освежена предница с опция за LED-фарове, фарове за мъгла със следване на завоя и 16-цолови алуминиеви джанти.

В зависимост от линията на оборудване, „товарачът“ ще разполага със 7-инчово арматурно табло, както и с 10-инчов тъчскрийн за управление на информационно-развлекателната система, която поддържа Android Auto и Apple Carplay. При по-малките модели също ще има опция за електрическо задвижване от 2024 г. Към момента няма информация кога новите модели ще се появят на родния пазар, както и колко ще струват те