2017
Toyota и мобилността на бъдещето – японският автомобилен производител има сериозни позиции в тази връзка. Навремето те популяризираха хибридното задвижване с модела си Prius, а през 2015 с Mirai пуснаха и автомобил със задвижване с горивна клетка. Сега японците правят стъпка напред и показват задвижването от Mirai за тежкотоварни модели. Системата на задвижване ще даде възможност за безшумен и екологичен транспорт на стоки и товари. Край на шумните и пушещи камиони? Би било страхотно. Още през лятото на 2017 г. ще започнат първите тестове с концептуални тежкотоварни автомобили в пристанището на Лос Анджелис.
Камионът с горивна клетка ще разполага с 670 к.с. и максимален въртящ момент от 1800 нютонметра. Батерията е с капацитет 12 киловатчаса, а за динамичните характеристики засега няма информация. Toyota информира, че „ускорението на 36-тонния концептуален товарен автомобил е доста впечатляващо“. Пробегът на камиона ще бъде над 320 километра.
Наречените „Project Portal“ тестове в пристанището на Лос Анджелис се провеждат в сътрудничество с California Air Resources Board (CARB).