Toyota с рекордно голям пазарен дял в Европа


13
ян.
2022

Toyota Motor Europe (TME) отчете 1 076 300 продажби на автомобили от марките Toyota и Lexus през 2021 година, надминавайки отново средния темп на растеж на европейския пазар като цяло, който се стабилизира поради комбинирания ефект на негативните последствия от пандемията и недостига на полупроводникови елементи. През този период общият пазарен дял на TME бележи ръст с 0,4 процентни пункта до 6,4% – абсолютен исторически рекорд за компанията, който допринася за общия ръст от +1,4 процентни пункта от 2018 година насам. Тези постижения за първи път издигат Toyota до второто място в ранглистата на най-продаваните марки леки автомобили в Европа. Ключова част от този успех се дължи на рекордно високото потребителско търсене на гамата от модели на компанията с ниски нива на CO2 емисиите, която включва богат избор от автомобили с електрическо задвижване на батерии (BEV), електрическо задвижване с горивни клетки, plug-in хибридни електрически и хибридни електрически модели. Общият обем на продажбите на хибридни автомобили на TME в размер на 623 777 единици отбелязва ръст с +19% на годишна база, представлява 58% от общия микс на продажбите и достига 70% на пазарите в Западна Европа.

„Изключително сме доволни от поредното силно представяне през изминалата година, постигнато на фона на затрудненията в следствие на проблемите с доставките, пред които е изправена цялата автомобилна индустрия. Благодарим на нашите клиенти за тяхната лоялност и доверие. Вярвам, че демонстрираното от тях постоянство и значителни обеми в търсенето, е доказателство за нашата стратегия да се съсредоточим върху разширяването на нашата гама от нови електрифицирани превозни средства с нулеви и ниски емисии. Нашата разнообразна продуктова гама и задвижващи системи даде възможност на TME да постигне своите цели по отношение на CO2 емисиите в ЕС и Обединеното кралство през 2021 година и ние продължаваме да поддържаме своя ангажимент в тази насока и в бъдеще, тъй като основният стремеж на компанията е насочен към неутрален въглероден отпечатък”, посочи Мат Харисън, Президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.

През декември както Toyota, така и Lexus представиха на пазара няколко нови електрифицирани модела, които ще формират основата на въглеродно неутралната стратегия на компанията. В периода до 2030 година Toyota планира да представи на пазара в световен мащаб 30 нови електромобила с акумулатори BEV във всички важни пазарни сегменти. В този период TME ще се стреми да постигне продуктов дял от поне 50% на моделите с нулеви емисии на пазарите в Западна Европа, докато усилията на Lexus са насочени към постигане на 100% ZEV (модели с нулеви локални емисии) в продуктовата си гама в рамките на същия период. С наближаване на 2035 година, TME ще бъде готова за 100% намаляване на CO2 емисиите във всички свои нови автомобили в страните от ЕС. В по-ограничения времеви диапазон TME планира да разшири продуктовата си гама от ZEV модели до общо 10 в периода до 2025 година.

Пазарно представяне на отделните марки и модели

Toyota увеличава своя пазарен дял на масовия автомобилен пазар с +0,6 процентни пункта до 6,3% през 2021 година благодарение на ръста на обема на продажбите от +9% до общо 1 003 859 автомобила. Най-продаваните модели на марката в лицето на Corolla, Yaris и RAV4 съставляват 55% от реализирания обем. Като цяло хибридните електрически превозни средства съставляват съответно 58% (ръст от + 5,0 процентни пункта на годишна база) и 69% (покачване в размер на +6,0 процентни пункта) на пазарите в Западна Европа.

Сред основните пазарни премиери бе изцяло новият компактен SUV Yaris Cross. През април 2021 година беше обявена новата специализирана за BEV електромобили дъщерна марка bZ, чиито модели ще използват специално разработената архитектурна платформа eTNGA. Това събитие бе последвано и от европейската премиера на SUV модела bZ4X през декември 2021 година.

Lexus отбелязва ръст в обема на продажбите в размер на +2% на годишна база и постига отлично ниво на пазарния дял от 2,3%. Най-продаваните модели на марката – UX, NX и RX, съставляват 81% от общия обем на продажбите. Като цяло хибридните електрически модели съставляват 61% от продажбите на марката на пазарите в Европа, увеличавайки своя дял до 90% в страните от Западна и Централна Европа.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин