Toyota с различни решения за мобилност за Олимпиадата Tokyo 2020


23
авг.
2019

Toyota Motor Corporation (Toyota), официален световен партньор на Олимпийските и Параолимпийските игри, обяви днес, че ще осигури пълна гама от електрифицирани превозни средства, включително уникални версии на определени свои модели, както и превозни средства, разработени специално за подкрепа на дейността на Олимпийските и Параолимпийските игри в Токио 2020 (Tokyo 2020). Със своята гама от електрифицирани автомобили Toyota, съвместно с Организационния комитет на Олимпийските и Параолимпийските игри в Токио, се стремят да постигнат най-ниското ниво на вредните емисии в сравнение с всички досега използвани от Олимпийските и Параолимпийските игри официални автомобилни паркове и по този начин да спомогне за намаляване на въздействието на Игрите върху околната среда.
2
Toyota ще осигури общо около 3700 средства за мобилност и/или превозни средства за използване от участниците в Tokyo 2020. По-голямата част или почти 90% от превозните средства в официалния автомобилен парк ще бъдат електрифицирани. Гамата от електрифицирани превозни средства ще включва хибридни електромобили HEV (Hybrid Electric Vehicles), електрически превозни средства с горивни клетки FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles) като задвижвания с водород MIRAI например, рlug-in хибридни електромобили PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles), модела Prius PHV (известен като Prius Prime на някои пазари) и електромобили с акумулаторни батерии BEV (Battery Electric Vehicles), сред които модела „APM” (Accessible People Mover), версията на модела e-Palette за Tokyo 2020, както и TOYOTA Concept-i, разработени основно или в уникални версии за използване специално в Игрите. Предоставените от Toyota електрифицирани превозни средства ще включват около 500 броя електрически превозни средства с горивни клетки (FCEV) и приблизително 850 електромобила с акумулаторни батерии (BEV) – най-големият брой в официалните автопаркове, използвани досега в историята на Олимпийските игри.
По-голямата част от около 3 700-те средства за мобилност и/или превозни средства в официалния автопарк на Tokyo 2020, а именно 2 700, ще се използват главно за транспорт на участниците и официалните лица между местата за провеждане на състезанията и другите събития в рамките на Игрите. Всички те ще бъдат добре познати на пазара модели като Mirai и други от гамата на Toyota. Прогнозата на предварителните изчисления показва, че средното количество CO2 емисии на серийно произвежданите модели на Toyota в състава на официалния автопарк на Tokyo 2020, ще бъде под 80 г/кмi, което на свой ред ще доведе до намаляване приблизително наполовина на количествата в сравнение с типичните за атопарк с подобен размери, но съставен от предимно конвенционални бензинови и дизелови модели. Наред с това се очаква и допълнително снижаване на емисиите по време на Игрите в следствие на употребата на другите авангардни решения за мобилност на Toyota, сред които уникални версии на определени модели, както и превозни средства, проектирани специално за използване в Игрите. С всичко това Toyota се стреми да постигне най-ниското ниво по отношение на вредните емисии в сравнение с всички досега използвани от Олимпийските и Параолимпийските игри официални автомобилни паркове. Наред с това и за да спомогне за предотвратяването на пътни злополуки и за намаляване/ смекчаване на последствията и потенциалните щети или наранявания вследствие на инциденти, всички серийно произвеждани автомобили на марката, използвани за превоз на персонала на Игрите, ще бъдат оборудвани с технологиите за превантивна безопасност на Toyota, включително с Toyota Safety Sense и Lexus Safety System +. В допълнение почти всички автомобили в серийната гама на марката ще бъдат оборудвани и със системата за Интелигентен контрол на дистанцията ICS (Intelligent Clearance Sonar), който подпомага спирането в случай на неволна погрешна употреба на педала на газта. Наред с официалния автопарк, Toyota ще поддържа дейността на Игрите и с други превозни средства, сред които пътническият автобус „SORA“, задвижван от система с горивни клетки, различни помощни транспортни средства, които повдигат пътниците, за да заемат местата си или са оборудвани с рампи под наклон, които осигуряват на пътниците с инвалидни колички достъп до превозното средство през задната врата, както и други превозни средства, като задвижвани с горивни клетки мотокари, произвеждани и предлагани на пазара от Toyota Industries Corporation. 3 Основни насоки в дейността на Toyota за Tokyo 2020 Трите основни насоки в дейността на Toyota за Tokyo 2020 са фокусирани върху (1) Мобилност за всички или осигуряване на свободно движение на всички хора, (2) Устойчивост със съсредоточаване върху изграждането на водородно общество (околна среда/ безопасност) и (3) Транспортна поддръжка на Игрите с помощта на производствената система на Toyota TPS (Toyota Production System). С тези три основни насоки Toyota цели да осигури на обществото решения за мобилност, надхвърлящи далеч границите на традиционното производство на превозни средства и автомобилна търговия. Със своята пълна гама от електрифицирани превозни средства за намаляване на въздействието върху околната среда и решения за мобилност, които съчетават производствената система на Toyota TPS (Toyota Production System) с различните форми мобилност, Toyota ще съдейства за безпроблемното провеждане на Tokyo 2020 и едновременно с това ще осигури транспорт за всички участващи в Игрите, включително персонала, спортистите и зрителите. Освен това, чрез своите роботи, Toyota ще осигури подкрепа на дейността по провеждането на събития и уникално преживяване, което надхвърля общото схващане за това какво означава мобилността в рамките на Олимпийските игри. Всички тези дейности ще бъдат обединени от усилията на Toyota, която си поставя предизвикателството да предостави „Мобилност за всички“ и да предложи различни решения за мобилност, превръщайки Tokyo 2020 в наистина уникално по рода си събитие. Преглед на основните превозни средства, които ще бъдат предоставени от Toyota: 1) Превозни средства, разработени специално за Tokyo 2020 APM  Около 200 превозни средства ще оказват съдействие на участниците в игрите, изискващи специални грижи по отношение на мобилността и ще пътуват до местата за провеждане на събитията и състезанията в рамките на Tokyo 2020 като Олимпийския стадион и Ариаке Тенис Парк за гарантиране на транспорта и помощните дейности в „последните метри“.  Подробности за модела APM са публикувани на 18 юли (тук можете да намерите пълната пресинформация). 4 2) Уникални версии на автомобили за Tokyo 2020 e-Palette (версия за Tokyo 2020)  Първият BEV модел на Toyota, първоначално разработен специално за Autono-MaaSii. Версията на e-Palette за Tokyo 2020 ще съдейства на транспортните нужди на персонала и спортистите на Игрите, като повече от дузина превозни средства ще се движат по затворен маршрут в Олимпийското и Параолимпийското село.
 Със своя нисък под, eлектрозадвижвана рампа и прецизно позициониране на всяка спирка без почти никакво разстояние между банкета и пода на автобуса, e-Palette ще направи пътуването много по-леко за пътниците с инвалидни колички и ще осигури безпроблемен транспорт на кратки разстояния.
 Очаква се моделът да предложи автоматизирано движение (до ниво на автономност Level 4iii по SAE). Освен оператор на борда на всеки автомобил, който да следи действието на системата за автоматизирано управление, Toyota ще предостави и цифрова контролна система, която да следи общите работни характеристики на автомобила. Характеристики на модела: Д/Ш/В (мм) 5 255 (Д) / 2 065 (Ш) / 2 760 (В) Брой пътници До 20 (включително водача)
За инвалидни колички: до 4 колички + 7 правостоящи пътници Toyota Concept-i (версия за Tokyo 2020)  Със своя характерен външен дизайн под мотото „високотехнологичен силует с едно движение“, Concept-i се надява да въодушеви и да привлече повече внимание към Игрите с участието си като основно превозно средство при щафетата за пренасяне на Олимпийския огън и пилотен автомобил в маратонската надпревара.  В допълнение към превозните средства, предвидени за Игрите, очаква се улиците от обществената пътна мрежа около Toyota City в района Одайба/ Тойосу на Токио да бъдат използвани за тестово шофиране на превозни средства с авангардни технологии. Сред тях ще бъде и моделът Concept-i на Toyota, който ще демонстрира автоматизирано движение (ниво на автономност Level 4iii по SAE), както и редица от своите модерни функции, включително Agent conversation, при която се използва изкуствен интелект за общуване с хората, помагайки им да се запознаят с нови форми на мобилност, както и с бъдещето на „любимите автомобили”.
5
Характеристики на модела:
Д/Ш/В (мм)
4 530 (Д) / 1 840 (Ш) / 1 480 (В)
Брой пътници
Дo 4
3) Други превозни средства
MIRAI
 Около 500 на брой автомобила ще бъдат предоставени за транспортиране на персонала на Игрите между местата за провеждане на състезанията и другите официалните събития в рамките на Tokyo 2020.
 Повече подробности относно MIRAI можете да научите от пресинформацията тук
BEV модели за пешеходните зони
 Toyota ще осигури около 300 екземпляра от своите средства за индивидуална мобилност от стоящ тип за използване от охранителния/ медицинския персонал, съсредоточен около и в рамките на местата за провеждане на събитията и състезанията на Tokyo 2020 като Олимпийския стадион и Aриаке Тенис Парк.
 Освен това Toyota предвижда да включи в експлоатация и своето средство за индивидуална мобилност от седящ тип, както и задвижващия модул за инвалидна количка в услуга на хората с инвалидни колички и със затруднения при ходенето.
6
Основни характеристики:
Стоящ тип
Седящ тип
Модул за инв. количка
Д/Ш/В (мм)
700 / 450 / 1,200
1,180 / 630 / 1,090
540 / 630 / 1,090
Макс. скорост (км/ч)
2,4,6,10 км/ч
(регулируема)
2,4,6 км/ч
(регулируема)
2,4,6 км/ч
(регулируема)
Пробег/Автономен
Около 14 км
Около 10 км
Около 20 км
Време за зареждане
2.5 часа
(заменяема батерия)
2 часа
(заменяема батерия)
2.5 часа
(заменяема батерия)
Снимки може да откриете в пресцентъра на Toyota Европа на адрес https://newsroom.toyota.eu/.
i Изчисление на Toyota въз основа на информацията, налична в продуктовите каталози. Изчислението при PHEV се основава на методите за изчисление на Toyota, описани в доклада от 1 март 2013 г. на Министерството на икономиката, търговията и промишлеността и Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма. За някои превозни средства със специално изпълнение за целите на Tokyo 2020, Toyota изчислява разхода на гориво според увеличението на теглото вследствие на направените промени по изпълнението. Данните са валидни към 23 август 2019 г.
ii Cъчетание от „автономна“ и „мобилност като услуга“, описваща услугите за мобилност на Toyota, използващи превозни средства с автоматизирано управление.
iii Данни за нивата на автономност по SAE можете да намерите тук

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >