Toyota срещу Porsche на Льо Ман: мегадуел на 1000 к.с.

1406
2017

Porsche трябва да защитава титлата си в „24 часа на Льо Ман”, но Toyota ще направи задачата на германците трудна. Най-важното за битката

Оттеглянето на Audi беше ясно отдавна, но битката между Porsche и Toyota в легендарната надпревара „24 часа на Льо Ман” (17-18 юни) обещава да бъде много напрегната. Миналата година японците преживяха истинска драма, след като 4 минути преди края водачът Казуки Накаджима отпадна заради проблем в двигателя. Тази година Toyota, която никога не е печелила на Льо Ман, стартира в състезанието за 20-и път и си поставя за цел да финишира на най-високото стъпало без дефекти. От друга страна, с 18 победи Porsche е рекордьор в Льо Ман.

Себастиан Буеми е кандидат за победата

Всичко за първото място: Toyota със смяна на пилот

През последните две години Porsche беше водач на Льо Ман. През 2017 обаче откроен фаворит в надпреварата беше Toyota. При тестовете преди седмица японците бяха по-бързи от германците с 3,380 сек. Да, в болида Toyota TS050 беше заредено по-малко гориво и имаше нови гуми, но дори шефът на отбора на Porsche Андреас Зайдл призна: „Нямаше да успеем да запишем времената на Toyota.”

Oсвен това Porsche имаше и проблеми с надеждността – заради теч на масло при колата на Тимо Бернхард, Ърл Бамбър и Брендън Хартли се наложи смяна на двигател, което отне около час и половина.

Но какво прави Toyota фаворит на Льо Ман? Отборът от Страната на изгряващото слънце подготвя трета кола в класа на прототипите LMP1. Тя е сериозно подобрена – макар че японците останаха верни на първоначалната концепция с 2,4-литров V6 битурбо, много компоненти по задвижването като например блока на двигателя и трансмисията са модифицирани. По аеродинамиката също е работено сериозно – нов дифузьор гарантира много добро притискане.

За сметка на това от Porsche не са имали много поле за действие по 919 Hybrid. Прототипът е две години по-стар от този на Toyota – а това е сериозен недостатък. Като цяло обаче очакванията са хибридната система на Porsche да се представи по-добре на трасето. Германците залагат на 2-литров V-образен мотор със системи за рекуперация на спирачната енергия, както и за рекуперация на отработените газове. На трасето с много прави обаче се спира по-рядко – и поради тази причина батериите невинаги могат да бъдат заредени.

В „24 часа на Льо Ман” обаче много важна роля играе факторът „късмет”. Изпреварването на колите от LMP2 през 2017 няма да бъде по-лесно – защо тази година те имат 600 вместо 500 к.с. и развиват по-висока с 10 км/ч максимална скорост от прототипите LMP1! Пред AUTO BILD състезателят на Porsche Андре Лотерер казва за Toyota: „Когато изключим хибридното „подпомагане” на правите и се движим само на бензин, те имат повече мощност!” Засега не се очакват изненади по отношение на времето – очаква се пилотите да карат на сухо, вероятността за валежи е малка.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин