Toyota се преориентира към изцяло електрическите автомобили

Електрически автомобили ще има в цялата гама на Toyota и Lexus през 2025


18
дек.
2017

Toyota Motor Corporation (Toyota) обяви днес плановете си за популяризиране на електрическите автомобили за десетилетието 2020-2030. Стратегията за електрифициране на превозните средства на Toyota се съсредоточава върху значително ускоряване на плановете за разработване и пускане на пазара на хибридни електрически превозни средства (HEV), плъг-ин хибридни автомобили (PHEV), електрически превозни средства с батерии (BEV) и електрически превозни средства с водородни горивни клетки (FCEV).

До 2030 Toyota цели да продава повече от 5,5 милиона електрифицирани превозни средства, включително и 1 милион автомобили с нулеви емисии (електрически автомобили с батерии BEV и с водородни горивни клетки FCEV). Освен това до 2025 г. всеки модел в гамата на Toyota и Lexus по целия свят ще бъде или само с електрифицирано задвижване или с електрифицирана опция. Това ще бъде постигнато чрез увеличаване на броя на специализираните модели хибридни електрически автомобили (HEV), плъг-ин хибридни автомобили (PHEV), електрически автомобили с батерии (BEV) и електрически автомобили с водородни горивни клетки (FCEV) и чрез стандартизиране на електрифицираното задвижване на всички свои модели. В резултат броят на моделите, разработени без електрифицирана версия, ще бъде сведен до нула.

Първо е Китай

Toyota ще ускори популяризирането на електрическите автомобили с батерии (BEV) с повече от 10 BEV модела, които ще бъдат достъпни в световен мащаб до началото на 2020 г., започвайки от Китай, преди да влязат на други пазари – очаква се постепенно въвеждане в Япония, Индия, Съединените щати и Европа. Комбинацията от FCEV ще бъде разширена както за пътнически, така и за товарни автомобили през следващото десетилетие.

Продуктовата гама на хибридните автомобили също ще нараства, благодарение на развитието на Toyota Hybrid System II (използвана в сегашното поколение Prius и други модели); въвеждането на по-мощна версия при някои хибридни модели; разработването на по-опростени хибридни системи и въвеждането им в избрани модели, за да отговори на различните нужди на клиентите. Toyota също така има за цел да разшири своята гама плъг-ин хибриди (PHEV) през 2020-те години.

Батериите са ключовата технология на електрифицираните превозни средства и обикновено водят до ограничения, свързани с енергийната плътност, теглото/ купето и разходите. Тойота активно разработва батерии с твърдо вещество от следващо поколение и има за цел да комерсиализира технологията до началото на 2020 г. Освен това, Toyota и Panasonic ще започнат проучване за съвместен  бизнес с автомобилни призматични батерии, за да създадат най-добрата призматична батерия в автомобилната индустрия и в крайна сметка да допринесат за популяризирането на електрифицираните автомобили не само на Toyota, но и на други производители.

Освен това Toyota има за цел да се съсредоточи върху развитието на социална инфраструктура, благоприятстваща широкото разпространение на електрифицирани превозни средства. Това включва създаването на система за подпомагане на повторното използване и рециклиране на батериите, както и подкрепа за популяризирането на зарядни станции за електрически автомобили и станции за зареждане с водород чрез активно сътрудничество с държавни органи и партньорски компании.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин