Toyota свали Mercedes-Benz от върха


10
мар.
2021

В момента Toyota е най-скъпата автомобилна марка в света. С леко увеличение от 2,4 процента до стойност на марката 59,4 милиарда щатски долара, японците изпревариха Mercedes-Benz (стойност: 58,2 милиарда щатски долара, минус 10,5 процента) и вече са на върха. До този извод достига настоящият доклад Brand Finance Auto 100, който aнализира стойността на 100 автомобилни бранда по целия свят.

Според доклада Германия е автомобилна държава номер 1: защото на трето, четвърто и пето място се нареждат Volkswagen, BMW и Porsche. С десетата позиция на Audi цели пет бранда от страната на Гьоте влизат в челната десятка – като на тях се пада около една трета от общата стойност на всички марки. При държавите Япония заема второ място в класацията, като нейните 14 марки представляват 24 процента от сумарната стойност на брандовете. На трето място е САЩ с 18 марки, на които се падат 17 процента от общата стойност на марката.

Зелените технологии се отплащат

Най-бързо развиващата се марка очевидно е Tesla: с главозамайващото увеличение 157,6% компанията на Илън Мъск се изстрелва на шесто място в класацията. Според доклада това увеличение е ясна индикация, че ангажиментът към бъдещето – в случая електрическата мобилност – има положителен ефект върху стойността на дадена марка.

Освен Tesla, добри резултати заради електрифицираните си (изцяло или частично) автомобили успяват да постигнат също Honda, Nissan и Toyota. В това отношение германските Audi, VW и Mercedes имат да наваксват. Почти всички автомобилни производители, които попаднаха в десятката на най-скъпи автомобилни марки, се оказаха доста устойчиви на кризи – въпреки свързаните с пандемията намаляващи маркетингови инвестиции. Единствено Mercedes-Benz загуби около 11% от стойността на марката си. От една страна, това се дължи на намаляващите продажбите заради коронакризата. От друга страна, според Brand Finance, култовата германската марка също се борeла с „формулиране на последователна стратегия за електрическа мобилност и предаване на ясна визия за своите модели електрически автомобили, което в крайна сметка доведе до изоставането й от Toyota в класацията”.

Ferrari – най-силната марка автомобили в света

Що се отнася до силата на марката, Ferrari е лидер. Италианците заемат едва 15-то място в класацията за стойността на марката, но по отношение на силата никоя друга марка не може да ги победи за трета поредна година. Индийската Maruti Suzuki (2-ро място) и Toyota (3-то място) също стъпиха на подиума в тази дисциплина.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин