2020
Градският живот предлага някои предизвикателства. Когато става
въпрос за шофиране, това е средата, в която водачите все повече оценяват качества като здравина и височина на SUV автомобилите, но в степен, в която са специално разработени,
така че да отговарят на градските улички с истински фокус върху минималния екологичен отпечатък. От друга страна, водачите искат стилен и отличаващ се автомобил, който може да предложи
гъвкавостта, от която се нуждаят, за активния си начин на живот.
Toyota внедрява именно тези качества в изцяло новия Yaris Cross.
Новият Yaris Cross е разработен за Европа, за да отговори изключително на изискванията на региона в сегмента на B-SUV моделите. Ще се произвежда в Европа, във Франция, в Toyota
Motor Manufacturing France (TMMF), заедно с новото поколение на хечбека Yaris от 2021 г.

Новият Yaris Cross е резултат от голямото наследство на модерните хибридни технологии на Toyota. Глобалното лидерство на Toyota в областта на хибридните технологии включва внедряването
за пръв път на хибридна система в автомобил от B сегмента още през 2012 г. в стандартния Yaris Hybrid. Благодарение на несравнимия опит, придобит тогава, Yaris Cross доставя изключително поведение и ефективност със своето четвърто поколение хибридна система на
задвижване.
Като част от семейството на Yaris, Yaris Cross стъпва на новата архитектурна платформа GA-B на Toyota, предназначена за компактни автомобили. Той също споделя концепцията за „много
простор в малко пространство“, която характеризира оригиналния Yaris, като представяпросторен интериор с компактни екстериори размери. Yaris Cross е истински SUV, разработен от опита на Toyota с концепцията на отличимия SUV RAV4 преди 25 години (който днес е най-продаваният SUV в целия свят), както и опита от поскоро разработения стилен и високоефективен C-HR. Автентичните му SUV качества са подсилени от по-високата позиция на водача и интелигентната система за задвижване на четирите колела AWD-i.
С добавянето на Yaris Cross в гамата си, Toyota ще разшири присъствието на SUV моделите си в сегментите B, C и D.

Yaris Cross се радва на четвъртото поколение хибридна технология на Toyota. С въвеждането на първия хечбек Yaris Hybrid през 2012 г. Toyota за пръв път успешно използва (full) хибридната технология в автомобил от B сегмента. От тогава са продадени повече от
половин милион единици в Европа, като се създава мощен инструмент в изграждането на обществена осведоменост и признателност в посока на технологията.

Yaris и Yaris Cross са първите модели, които използват последната хибридна система с 1.5- литров двигател, която е пряко заимствана от по-големите 2.0 и 2.5-литрови двигатели от новите модели като Corolla, C-HR, RAV4 и Camry. Моделът разполага с 1.5-литров, 3-
цилиндров, бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, разработен прецизно, така че да редуцира механичните загуби и да оптимизира скоростта на изгаряне на горивната смес. В резултат се постига висок въртящ момент при ниски обороти на двигателя и отлична горивна ефективност. Термалната ефективност на агрегата достига 40%, по-висока от тази при съпоставимите дизелови двигатели, осигурява изключително нисък разход на гориво и ниски
СО2 емисии. Максималната мощност на новата хибридна система е 116 к.с. Обърнато е специално внимание на разпределението на мощността, което прави системата много отзивчива при
шофиране. По отношение на СО2 емисиите, моделите с предно задвижване започват със стойности под 90 г/ км, а тези със задвижване на четирите колела – под 100 г/ км*.

Yaris Cross следва своя хечбек „брат близнак“ при внедряване на платформата GA-B. Тя осигурява високо ниво на устойчивост и добре балансирано шаси, което прави автомобила
пъргав и маневрен. С Yaris Cross Toyota представя автентичен SUV с по-малък размер, предлагайки на клиентите по-висока позиция на седене, практичност и интериорен простор, които те очакват от компактен автомобил, отлично предназначен за градско шофиране.
Дизайнът напомня за класическите характеристики на SUV моделите с по-високото си купе и по-големи колела/ гуми, внушавайки сила и устременост.
Yaris Cross разполага със същото междуосие от 2560 мм като новия хечбек Yaris, но е по-дълъг с общо 240 мм, от които 60 мм добавени отпред и 180 мм в задната част, което допринася за повече интериорно пространство. Пътният просвет е с 30 мм по-висок, а
автомобилът е по-висок и по-широк, респективно с 90 и 20 мм.