2022
Toyota представи прототип на сериен автомобил – Corolla Cross H2 Concept, използващ горивен процес с водород в ДВГ.
Оборудвайки 1,6-литровия 3-цилиндров турбо двигател от GR Corolla с технология за директно впръскване на водород под високо налягане от моторните спортове и добавяйки експертния опит от Mirai за компановката на резервоарите за водород, Toyota успя да създаде водородния прототип Corolla Cross H2, който може да превозва 5 пътника и техния багаж. В момента се извършват анализи и оценки в реални условия на движение, заедно с продължаващото развитие в дигитален аспект, в рамките на които автомобилът скоро ще започне зимни тестове в Северна Япония.
Сред основните предимства на изгарянето на водород са възможността да се използват съществуващите технологии на двигатели с вътрешно горене, краткото време за зареждане с гориво и същественото намаляване на необходимостта от използване на ресурсно ограничени материали като литий и никел. Чрез адаптиране на съществуващите технологии и активно използване на вече извършени инвестиции, изгарянето на водород може да стане по-широко разпространено, като достъпно решение за намаляване на въглеродните емисии.
Днес Toyota е изминала около 40% от разстоянието до комерсиализацията на продукти като Corolla Cross H2 Concept. Все още не е възможно да се каже дали технологията ще достигне зрялост за използване при серийни модели, но без съмнение има ясни възможност в областта на моторните спортове.