Toyota прави стъпка напред при асистиращите системи


1
дек.
2017

Едва когато системите за безопасност получат широко разпространение, те ще могат да имат реално въздействие върху елиминирането на пътнотранспортните произшествия и смъртните случаи. Поради тази причина през 2015 г. Toyota реши да започне да стандартизира модерните технологии за безопасност в своите автомобили със системата Toyota Safety Sense (TSS). Тя включва технологии за активна безопасност, предназначени да предотвратят или да намалят силата на сблъсъците в множество пътни ситуации.

Пакетът за активна безопасност включва Система за предотвратяване на сблъсък (PCS) с функции за градски условия и предупреждение за напускане на пътната лента (LDA), асистент за пътни знаци (RSA) и автоматични дълги светлини (AHB). Превозните средства, оборудвани с радари с милиметрови вълни, получават и адаптивен круиз контрол (ACC) и PCS с функция за разпознаване на пешеходци.

От 2015 г. насам повече от 5 милиона автомобила Toyota в света са оборудвани с Toyota Safety Sense. В Европа монтажът вече е достигнал 92% от автомобилите. Ефектите от намаляване на злополуките са видими в реални условия – приблизително 50% намаление в броя на сблъсъците отзад и приблизително 90% при комбинация с Intelligent Clearance Sonar (ICS).

Ангажирана в осигуряване на безопасна мобилност за цялото общество, Toyota смята, че е важно да се намери подход, обединяващ хората, превозните средства и обкръжаващата среда, както и стремежът към „реална безопасност“ чрез учене от злополуки и тези знания да се използват за развитие на превозни средства.

Въз основа на философията на компанията за постоянно усъвършенстване – „Кайзен“, Toyota въвежда второ поколение Toyota Safety Sense. Системата е оборудвана с подобрен системен модул, модернизирана система за предотвратяване на сблъсък (PCS) и нов асистент за следене на пътната лента (LTA), като същевременно запазва функционалностите адаптивен круиз контрол (ACC), асистент за пътните знаци (RSA) и функцията автоматични дълги светлини (AHB).

Автомобилите, оборудвани с второ поколение Toyota Safety Sense, ще разполагат с по-ефективна камера и радар с милиметрови вълни, което ще увеличи обхвата на откриване на опасностите и ще подобри функционалността. Системите са по-компактни, за да се улесни инсталирането им автомобилите.

При скорости между 10 и 180 км/ч усъвършенстваната система за предотвратяване на сблъсък (PCS) открива движещи се автомобили отпред и намалява риска да бъдат ударени отзад. Системата също така може да открива потенциални сблъсъци с пешеходци (през деня и през нощта) и велосипедисти (през деня), при които автоматичното спиране работи при скорости приблизително между 10 и 80 км/ч.

Новият асистент за проследяване на платното за движение (Lane Tracking Assist) поддържа превозното средство в средата на платното, като помага на водача в управление при използване на aдаптивния круиз kонтрол (ACC). LTA също така идва с усъвършенствана сигнализация за напускане на пътната лента (LDA), който може да разпознае банкетите на прави пътища, на които липсва бяла маркировка. Когато водачът се отклони от лентата си, системата ще предупреди и ще му помогне да си възстанови траекторията на движение. Второто поколение на Toyota Safety Sense ще бъде въведено поетапно в Япония, Северна Америка и Европа от началото на 2018.

Още по темата

Card image cap
Късметлиите от „Златен волан на AUTO BILD”

24
ное.
2016

Който участва в избора на най-добрите автомобили за 2016-а, имаше уникалния шанс да получи невероятни подаръци – сред които комплект зимни гуми и ваучери за гориво. Taзи година броят на "гласоподавателите" беше рекорден

Card image cap
„Изтекоха” снимки на BMW M2 Competition

9
апр.
2018

Още тази година BMW ще пусне на пазара M2 Competition. Ултранаточеното М2 ще получи мотора на М4 с 410 к.с.

Card image cap

В последния брой:

Архив >