Потенциалът на водорода по отношение на възможностите за изграждане на бъдещо общество с нулеви емисии, съгласно заложените в глобален план Цели за устойчиво развитие SDG (Sustainable Development Goals), стимулира бързо нарастващ интерес и обем на инвестициите по целия свят, като бизнесът и потребителите придобиват все по-голяма яснота по отношение на предимствата, които това технологично решение може да осигури в широк спектър от приложения.
За да увеличи максимално възможностите за оползотворяване на предимствата на водородното гориво в Европа, Toyota Motor Europe (TME) учреди Бизнес група за горивни клетки FCBG (Fuel Cell Business Group), която да контролира дейността на компанията в областта на технологията за горивни клетки в региона. Базираното в Брюксел ново звено ще укрепи и разшири бизнес перспективите пред водорода и ще мотивира внедряването му в сферата на мобилността и в други области, като го направи достъпен за нови търговски партньори. Това на свой ред ще даде допълнителен тласък на дългосрочната стратегия на компанията за устойчиво развитие с цел по-дълбоко въздействие върху изпълнението на Целите за устойчиво развитие SDG.
В своето изявление в рамките на форума Кеншики на Toyota през миналата седмица, директорът на новата Европейска бизнес група за горивни клетки ЕFCBG Тибо Паке отбеляза: „Ползите от водорода като гориво са повече от ясни. Ето защо очакваме нашите продажби на системи с горивни клетки в глобален мащаб да се увеличат десетократно в краткосрочен план и в съответствие с тази прогноза сме увеличили драстично производствения си капацитет.
Toyota играе водеща роля в тази област със своите мащабни инвестиции в изграждането на Водородното общество (Hydrogen Society), изследователската и развойна дейност за създаването на автомобили от следващо поколение, разкриването на нови пазари и технологични приложения, както и в изграждането на допълнителен производствен капацитет за горивни клетки и в учредяването на нашата организация тук, в Европа.“
Toyota има свое утвърдено място в първите редици на иновационното развитие в областта на водородните технологии и още през 2014 година представя модела Mirai – първият в света серийно произвеждан електрически седан, захранван с водородни горивни клетки. От този момент нататък развитието на системата за задвижване с горивни клетки на Toyota продължава непрестанно и днес тя е по-компактна като размери, по-лека и в същото време с по-висока енергийна плътност. През 2021 година изцяло модернизираната система на задвижване дебютира в следващото поколение Mirai.