2017
„Електромобилите с голям пробег са много скъпи и зареждането им отнема много време”, казва Такеши Учиямада, председател на Борда на директорите на Toyota, пред Der Spiegel. „Засега ние не предвиждаме такива автомобили в нашата програма”, допълва високопоставеният мениджър.
През септември Toyota стартира технологично партньорство с Mazda именно в стремежа си да навакса в развитието на електромобили. В това отношение и двете японски компании изостават от конкуренцията, тъй като нямат нито един модел на ток – а Tesla вече представи дори електрически влекач. „Tesla не ни е конкурент и не ни е пример за подражание”, казва Учиямада. “Според мен германските производители виждат конкурент в лицето на Tesla.”
BMW и Mercedes са на друго мнение – германските гиганти вярват, че могат да лансират електромобили, базирани на масови модели без да правят радикално различни концепции – и по този начин ще отвърнат на атаките на Tesla и други подобни компании. Учиямада допълни, че Toyota работи върху нов тип батерии, които ще задържат повече енергия и ще могат да бъдат зареждани по-бързо от актуалните на пазара. „Тази технология ще маркира сериозна стъпка в развитието. Но ще отнеме време. Ние очакваме масовото производство да започне до 4-5 години.” В петък Toyota и Suzuki постигнаха споразумение да се кооперират в продажбите на електромобили в Индия от 2020.