Toзи употребяван Golf с 5 цилиндъра е убиец на Porsche-та!


21
сеп.
2021

Пет цилиндъра във VW Golf? За Европа агрегат с толкова „гърла“ беше предлаган само при четвъртото поколение на модела, а в САЩ – и за наследника му, макар и сравнително скромен, без турбо, със 170 к.с. В американската Jetta същият двигателя генерира дори още по-ниска мощност – само 150 к.с. Германецът Стефан Ендрес „имплантира“ именно „петак“ от САЩ в своя Golf 5 GTI Edition 30. На пръв поглед, това решение може да изглежда малко странно, в края на краищата Edition 30 разполага серийно с 230 к.с. Но благодарение на голямото турбо, петцилиндровият мотор сега разполага с бруталните 603 к.с. Освен това Ендрес е осигурил на своя Golf задвижване на четирите колела.

4х4-система от VW Tiguan

За увеличаване на мощността петцилиндровият двигател е получил голямо турбо Garrett. Ендрес сам е конструирал всмукателния тракт, като частите са изработени на 3D принтер. Поставени са нови биел и бутала, колянов вал от Audi TT RS и специално програмирана електроника Motec с допълнителен дисплей в интериора. За да издържи двигателят на повечето „коне“, са монтирани 25 (!) сензора, които предават сигналите си към ECU-то на двигателя.

„Меката“ електроника позволява максимално прецизни настройки на петцилиндровия двигател.

След инвестиция от около 24 000 лева и три дни настройки на тестовия стенд, мощта вече може да бъде отприщена: Golf-ът разполага с 603 к.с. и 742 Нм максимален въртящ момент. Сега „петицата“ постига максимална скорост от 301 км/ч. Мощността бива предавана към колелата посредством ръчната трансмисия MQ500 от Audi TT RS и VW Tiguan. Задвижването на четирите колела, включително и ламеленият съединител, също идват от Tiguan. На предната ос има електронен блокаж на диференциала.

За да бъде интегрирана системата за задвижване на четирите колела, се е наложило гнездото на резервната гума да бъде модифицирано.

Спирачки от 911 GT3 и Golf R32

За да бъде овладяна бруталната мощ, на предната ос са поставени спирачки с компоненти на Porsche. Апаратите идват от Cayenne Turbo, а дисковете – от 966 911 GT3. Спирачна система на задната ос идва от Golf R32. Стандартните джанти не биха могли да поберат масивните компоненти на спирачната система – и поради тази причина са поставени алуминиеви джанти Motec Protrack One с размери 9×18 инча, обути в полусликове Nankang с дебелина 235 мм. Окачването използва колоувъри Bilstein B16.

Скромен външен вид

За да бъдат поставени новите джанти, се е наложило предните калници също да бъдат модифицирани. Освен това гнездото на резервната гума също е преработено, за да побере компонентите на 4х4-задвижването. Но това са на практика единствените промени по каросерията на Golf-а. Единствено капакът е получил осигурителни ключалки. Те са наистина необходими, но за Ендрес са трън в очите. По принцип той иска Golf-ът да бъде максимално незабележим. А за „заблуда на противника“ отзад е поставено дори лого „Bluemotion“. Само логото „Rabbit 2.5“ на радиатора идва от американския Golf и разкрива произхода на двигателя. В интериора ролбарът, седалките Recaro и коланите създават усещане за моторспорт.

По боядисаните брони и тъмните задни светлини ценителите ще разпознаят версията Edition 30. Но в този Golf се крие много повече мощ.

Още по темата