Toзи рядък Mercedes SL 70 AMG от 1997 струва колкото чисто нов SL 63

1901
2023

371 515 лева: точно толкова струва чисто нов Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ в базовата си версия! Срещу тях получавате шикозен роудстър с платнен гюрук и 4-литров V8 битурбо двигател, който изпраща 585 к.с. и 800 Нм към четирите задвижващи колела и ускорява машината от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди. Но ако си падате по Oldschool Benz-ове с по-дискретна визия и огромни двигатели, значи този рядък Mercedes SL 70 AMG е точният автомобил за вас!

Автокъщата за спортни автомобили „Amian Exclusive Cars“ в Кьолн в момента предлага рядък Mercedes SL 70 AMG за 370 000 лева. Неговият монументален атмосферен 7-литров V12 двигател, (който всъщност има работен обем почти 7,1 литра), прави новия V8 битурбо с неговите 3982 куб.см да изглежда като малолитражка! Но какво прави този SL 70 AMG толкова специален?

R 129 е наследник R 107

Нека да погледнем историята му: през 1989 г. Mercedes SL от серията R 129 заменя R 107, който остава на конвейера повече от 18 години. Четвъртото поколение SL внася революция, както по отношение на дизайна, така и по отношение на техниката. Първоначално моделът се предлага с означения 500 SL или 600 SL, а след 1993 г.номенклатурата е променена на SL 500, респ. SL 600.

Освен с техническите подобрения като многораменна задна ос, електрическо управление на защитната дъга при преобръщане, полухидравлично ADS-окачване и интегрални седалки, роудстърът с платнен таван (предлага се и хардтоп, който е можело да бъде отмаркиран при поръчката), Benz-ът впечатлява заможните клиенти и с големите си двигатели.

От тази перспектива сребристият R 129 може лесно да бъде сбъркан с напълно обикновен SL 500.

При пускането на пазара са налични версиите 300 SL и 500 SL, но през 1992 г. в гамата от задвижващи агрегати влиза 12-цилиндровият мотор M 120 – в 600 SL (от 1993 г. – SL 600). 6-литровият двигател генерира 394 к.с. и максимален въртящ момент 570 Нм, което е достатъчно за постигане на електронно ограничена максимална скорост от 250 км/ч. Но за някои клиенти тези показатели не се оказват достатъчни!

AMG има какво да предложи на такива клиенти. Освен вече лансирания SL 60 AMG с 6,0-литров V8 и 381 к.с., инженерите разработват и тунинг на V12-двигателя. Така се ражда SL 70 AMG (а по-късно се появява дори още по-мощният SL 73). Неговият работен обем е увеличен от 5987 на 7055 куб.см – и мощността е вдигната до 496 к.с., а максималният въртящ момент – до 720 Нм. SL 70, който може да бъде поръчан само с 5-степенна автоматична трансмисия и задно задвижване, се изстрелва от 0 до 100 км/ч само за 5,0 секунди (SL 600 – за 6,1 секунди). По желание на клиента електронното ограничение на скоростта също може да бъде отстранено.

SL 70 AMG никога не е фигурирал в официалната ценова листа

Най-интересно е, че SL 70 AMG никога не е фигурирал в официалните ценови листи, което се дължи на факта, че всички SL 70 AMG първоначално са излезли от завода като SL 600 и впоследствие са доработени ръчно от AMG в Афалтербах. Именно това обстоятелство затруднява намирането на достоверна информация за произведените бройки и за цените им до ден-днешен. Експертите предполагат, че около 150 екземпляра от SL 600 впоследствие са били превърнати в SL 70 AMG, като повечето са били изнесени (голям брой – за Япония).

Класическа цветова комбинация: сребрист отвън, черен отвътре.

Смята се, че в допълнение към базовата цена на SL 600 от около 225 000 марки, за пълния тунинг, състоящ се от модификации по двигателя, подобрения на спирачките и т.н., клиентите е трябвало да подготвят още около 100 000 марки.

Само 39 800 километра по километраж

Именно изключително рядък SL 70 AMG е обявен за продажба в Кьолн. Сребристият роудстър с черен мек покрив и черен кожен салон е с първа регистрация от август 1997 г. и до момента е изминал само 39 800 километра.

За сметка на това представеният на снимките AMG е в отлично състояние, идеално за колекционери – както се потвърждава и от оценката на Classic Analytics – 2+ (съответства на 5 по българската система).

Разликата е в детайлите: AMG-скоростомерът в SL 70 AMG е разграфен до 300 км/ч.

В сравнение с днешните модели на AMG, SL 70 е с доста сдържан дизайн въпреки монументалния си двигател. Няма следа нито от големи спойлери и „раздувки“, нито от ауспухова система с четири тръби, нито от гигантски джанти. Ако не надникнем под капака, редкият Benz спокойно може да бъде сбъркан с обикновен SL 600.

Те обаче се предлагат на цени, стартиращи от oколо 40 000 лева. Представеният тук SL 70 струва над осем пъти повече и въпреки своята цена от 370 000 лева си остава един от по-евтините автомобили, налични в дилъра Amian Exclusive Cars, който продава основно спортни автомобили и Hypercars. В момента компанията разполага с Gumpert Apollo и Porsche 911 GT2 RS, всяка от които ще смени собственика си срещу 970 000 лева, както и с Ferrari 599 GTO в редкия цвят Rosso Mugello – за 2,3 милиона лева.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв