2022
Още с появата си в края на 80-те години той може да се конкурира с най-елитните суперавтомобили, но се оказва, че толкова много е изпреварил времето си, че просто никой не се нуждае от него. Днешните технологични, бързи и разбира се много скъпи модели на Lamborghini Urus или Bentley Bentayga несъмнено са сред най-впечатляващите автомобили, но малко хора знаят, че преди повече от 30 години не другаде, а в Канада концепцията за спортен SUV е издигната до такава висота, че изглежда дори и днес никой все още не може да достигне подобно ниво.
Идеята за SUV, който може да съчетае възможностите на суперспортен автомобил с всички характерни атрибути и предимства на офроуд машините, разбира се, не е нова. Още Lamborghini LM002 доказва, че това е съвсем реално изпълнимо, макар и с някои модификации. Европейският пазар обаче го приема силно резервирано, за сметка на многобройните почитатели в Близкия изток. Но все пак може би първият автомобил, който наистина олицетворява модерната визия в сегмента на най-стойностните представители на SUV е Magna-Vehma Torrero. Предисторията му започва през втората половина на 80-те години, когато голямата европейска компания Magna International за производство на автомобилни компоненти решава да създаде собствен прототип на луксозен SUV, а разработката на амбициозния проект е възложена на нейния клон Magna Vehma International в Канада.
През 1989 г. в резултат от почти тригодишнна работа и инвестиция от осем милиона долара се появява впечатляващата концепцията наречена Torrero, в която характерният дизайн на SUV е комбиниран с брутална агресия и футуризъм. Той изобщо не е лишен и от ефективни аеродинамични функции, още повече че външните панели на каросерията са проектирани със съдействието на Designworks USA и са изработени от композитни материали, закрепени към пространствена рама от стоманени тръби.
Интериорът е не по-малко впечатляващ с ергономични седалки, тапицирани с биволска кожа, в комбинация с ултрамодерно за времето си оборудване, включително сателитна навигация, персонален компютър, видеоплеър с цветен монитор, аудиосистема с 12 високоговорителq и много други. В допълнение, Torrero разполага с въртящи се предни седалки за улесняване на влизането и излизането от купето. Луксът си е лукс, но и превъзходството пред всеки суперавтомобил, изпречил се на пътя, също не е за подценяване. Концептът е оборудван с 8,1-литров двигател Eagle V8 с мощност 532 конски сили и въпреки собственото си тегло от над 2200 кг, показва отлична динамика и може да се похвали с ускорение до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди, както и максимална скорост от над 240 км/ч.
В крайна сметка, Torrero очевидно не успява да се освободи от капана на собствената си паралелна реалност и дори истинските ценители се отнасят резервирано към тази невероятна новост в автомобилния свят. Днес единственият изработен екземпляр е музеен експонат в централата на Magna International в Канада.