2022
Невероятно, но факт: това Porsche 911 Turbo (996) е с пробег над 1 000 000 километра – повече от разстоянието от Земята до Луната и обратно! Още по-интересно е, че Porsche-то е имало един-единствен собственик и все още е задвижвано от оригиналния си шестцилиндров боксер. Запознайте се историята на тази 911-ка милионер!
За първи път информация за автомобила беше публикувана във Facebook-групата Apex Automotor през ноември 2018 г. от Ерик Каул. Ерик обаче не е притежателят на Porsche-то, а добър приятел на Том, чиято собственост е колата. Том не е активен в социалните медии, вероятно защото е постоянно зад волана. Ето защо Ерик разкрива уникалната история за Porsche-то на 1 милион километра.
Porsche 911 от първи собственик
Съгласно първата публикация регистрираното в САЩ 996 Turbo през ноември 2018 г. е било на 930 416 километра (578 134 мили). Още тогава Ерик разкрива, че приятелят му Том купил сребристото Turbo чисто ново, т.е. че е единственият му собственик до момента!
Според Ерик Том изминавал с Turbo-то средно между 55 000 и 80 000 километра на година без големи проблеми. Когато машината е на 616 000 км (383 000 мили), оригиналният 3,6-литров шестцилиндров боксер е свален, обслужен и тестван обстойно.
Всъщност е бил планиран основен ремонт… но такъв така и не се налага. Наред с дребни сервизни операции са сменени и двата турбокомпресора, но тъй като двигателят така и така бил свален, механиците го отварят.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ PORSCHE 911
Като изключим два основни лагера, които са били износени по-сериозно, всичко останало се оказва в по-добро състояние от очакваното. Дори цилиндровите втулки са проверени с ендоскоп – и при тях всичко се оказва наред, допълва Ерик.

Шестцилиндров боксер с 420 к.с
След това шестцилиндровият двигател с мощност 420 к.с. е сглобен отново и Том смело продължава да навърта още километри! Между другото, ако си мислите, че 911-ката се кара кротичко само на дълъг път, ще останете изненадани: Том редовно изкарва на писта своето 996, оборудвано със седалки тип „корито“ и аеродинамичен комплект. Там той „настъпва“ стабилно 911-ката с ръчна трансмисия и 420 к.с./560 Нм.
И докато собственикът Том е зает активно с шофиране, приятелят му Ерик редовно докладва във Facebook-общността какво се случва с автомобила. На 20 ноември 2019 г. настъпва емблематичният момент: Porsche-то преминава магическата граница от 1 000 000 километра – крайъгълен камък! Още тогава обаче километражът „замръзва“ и отказва да отчита повече от 999 999 километра – а автомобилът не спира и не спира.

През 2020 г., на следващия ноември, пробегът вече е 1 038 574 км (645 340 мили), година по-късно – 1 061 686 километра (659 701 мили), а в момента е 1 089 291 километра (676 854 мили). Заради пандемията Том не е карал толкова много през последните три години, обяснява Ерик във Facebook.
Спортните автомобили могат да навъртат пробег на таксита
Под „не толкова много“ той всъщност има предвид около 25 000 километра годишно – а някои спортни автомобили изминават по-малко за целия си живот. Това уникално Porsche 911 Turbo на повече от 1 милион километра доказва, че е възможно машини, достойни за писта, да постигат пробег на таксита.
Преди време представихме и друго Porsche – 911 Turbo S (991.1), закупено в Колорадо (САЩ), което през 2019 г. беше навъртяло почти 400 000 километра за четири години. Явно хората от Porsche могат да правят най-издръжливите на сериозен пробег спортни автомобили!