Който иска да започне да се занимава с олдтаймери, но има ограничени технически познания, би следвало да потърси надежден спътник с проста механика, евтини резервни части и като цяло – добра слава. С други думи: човек трябва да си търси автомобил, който няма да поставя портфейла или търпението ви на изпитание и няма да се превърне в загадка за механиците.
Кандидат, който перфектно oтговаря точно на тези изисквания, е Volkswagen Polo от поколението 86С. В момента екземпляр от фейслифта 2F във версията хечбек се продава в eBay. Според данните в обявата автомобилът разполага с 60 к.с. и по него нямало почти никаква ръжда. А цената е 2600 лева.
Оскъдна информация
Продавачът e направил обявата доста сбито. На снимките автомобилът изглежда „изпънат“ и спретнат – поне на пръв поглед. Не се виждат щети, ръжда или други подобни. Естествено, снимките не могат да отменят огледа на място. Евентуалният купувач би следвало да пита собственика например защо шофьорската и пасажерската седалка не са еднакви.

Предлаганият за продажба Volkswagen е решен в цвят „карибско зелено” и има люк. Съгласно надписа на задния капак става въпрос Polo CL. Автомобилът е производство 1991 г. и следователно е на 30 години. Километражът отчита пробег 103 000. Двигателят MKB с мощност 60 к.с. от Golf 3 с работен обем 1,4 литра трябва да осигури прилично задвижване на този автомобил, който тежи максимум 805 килограма. Собственикът описва колата си като добре поддържана. Документите за поддръжката обаче били загубени. Според продавача не било проблем машината да мине преглед пред TÜV.
Какво трябва да знаете, преди да купите Volkswagen Polo 86C 2F
Въпреки че Polo 86C 2F е идеално решение за влизане в света на класическите автомобили, потенциалните купувачи трябва да запознаят със слабостите на модела, преди да купят екземпляр от него. На първо място, каросерията не е имунизиран срещу ръжда. Обикновено тя атактува резервоара и гърловината за зареждане, ламарината под акумулатора и рамките на прозорците. Предната ос не е от най-стабилните конструкции на Volkswagen. При пробно шофиране можете да чуете дали издава някакви странни звуци. Понякога пружините ръждясват или амортисьорите протичат. Внимание! Това прави шофирането на мокро доста опасно.

Трябва да се проверят и спирачните тръбопроводи, спирачните маркучи се напукват с годините. Спирачната система трябва да бъде проверена с аварийно спиране. Aко има тресене при смяна на динамичния център на тежестта, значи най-вероятно ще се наложи смяната на тампон зад скоростната кутия. Нови маркучи, нов ангренажен ремък и оперативни течности също ще трябва да бъдат сменени.