Tinger Track S380 срещу Lada Niva 4×4

0102
2016

Тук драпа руското танкче! AUTO BILD ви предлага сравнение на верижна машина срещу култов офроудър

Бавно нагазваме и внимаваме за създалата се вълна, следвайки указанията на инструктора. На пълна газ с танка Tinger Track S380 атакуваме водното препятствие. Максимална дълбочина на газене? Руското ATV (All Terrain Vehicle) изобщо не се интересува от нея. Благодарение на каросерията на амфибия минитанкът може да бъде използван и като лодка. Lada Niva (позната и като Taiga) естествено не може да се похвали със същото. За сравнението с Tinger Track ние докарахме офроуд динозавъра. Внимание, руснаците атакуват!
Който иска да се качи в минитанка, трябва да притежава известни качества на атлет. Горе има две сравнително прилични седалки тип корито (отпред), които обаче са доста малки, а отзад се мъдри цяла пейка с удобен достъп. Управлението се извършва от кормило като при мотоциклет – газта се дава с дясната ръка, а спирането се извършва с лявата. Благодарение на безстепенната трансмисия няма да ви се налага да превключвате предавки. Въпреки сложния начин на функциониране още след първите метри ще овладеете контрола над машината. С леко завъртане на кормилото тя веднага променя посоката на движение.
За екстремно добрата маневреност се грижат и дебелите по 50 см вериги. „Налягането върху земята е три пъти по-малко отколкото при човек“, обяснява създателят на Tinger Андрей Косарев (33). Идеята за направата на високопроходимото превозно средство му идва, след като на път за ловната хижа на родителите си постоянно закъсва в калта с джипа си. Така Косарев решава да разработи собствено оръжие за борба с пресечен терен. Естествено, максималната скорост от 35 км/ч ограничава периметъра на местата, в които Tinger може да се ползва. С опционално гребло за сняг обаче руският минитанк може да бъде ценен помощник в ежедневието.

Niva е като капсула на времето: от 1976 г. до днес кокпитът почти не е претърпял промени

Niva е като капсула на времето: от 1976 г. до днес кокпитът почти не е претърпял промени

Да се прехвърлим в Lada Niva. За нея ловците знаят най-добре, че се справя отлично извън пътя. С лост до скоростния активирате блокажа на централния диференциал при перманентното 4х4 задвижване. И включването на понижаващите предавки става много бързо. Още с отварянето на шофьорската врата веднага усещаме лъх на автомобилна история. Кокпитът ни грабва с чара си на фабрично нов олдтаймер. Само имобилайзерът ни връща в новото време. Преди потегляне трябва ръчно да го деактивирате.
Кой от двамата сурови „руснаци“ обаче се справя по-добре в теста? Няма сложни асистиращи системи, няма дори и наченки на комфорт – във времето на електрониката, грижеща се за всичко, ездата на тези машини е като отпуска на строителната площадка. На офроуд откриваме една от значителните разлики: докато на първата от понижаващите предавки Niva се движи в джогинг темпо, минитанкът пъпли бавно и внимателно по зададената траектория. В напълно открития Tinger видимостта е много по-добра – благодарение на нея по-лесно следваме желаната посока. Въпреки големите си остъклени повърхности и ръбестата каросерия при Lada обзорът е по-лош.

Но това, с което Tinger категорично побеждава Niva, е каросерията му, удобна за плаване – благодарение на нея пътуването с минитанка се превръща в невероятно изживяване. Поне докато не достигнете до следващия обществен път – защото към момента Tinger не притежава хомологация за движение по такъв. Докато руснаците не получат необходимите разрешителни, на минитанка ще могат да се радват само земевладелците. Но още как…

Tinger пъргаво танцува между конусите. Искате „донът“? Никакъв проблем: завъртате кормилото и давате газ. И Lada се справя добре извън пътя

Tinger пъргаво танцува между конусите. Искате „донът“? Никакъв проблем: завъртате кормилото и давате газ. И Lada се справя добре извън пътя

 

Като високоростна лодка! Горе: бутони за вентилация на мотора, допълнително отопление, помпа за отводняване и чистачки (предното стъкло е опция).

Като високоростна лодка!

 

Бутони за вентилация на мотора, допълнително отопление, помпа за отводняване и чистачки (предното стъкло е опция).

 

 

 

Технически данни:

Двигател 4-цил. • Работен обем 1690 куб. см • Макс. мощност 61 кВт (83 к.с.) при 5000 об./мин • Макс. въртящ момент 129 Нм при 4000 об./мин • Макс. скорост 137 км/ч • 0-100 км/ч за 18,6 сек • Задвижване двойно/5-степ. трансмисия • Обем на резервоара 45 л • Д/Ш/В 3720/1680/1640 мм • Обем на багажника 263-982 л • Тегло 1246 кг • Разход  EU-Mix 9,5 л/100 км •  Емисии СО2 216 г/км •  Цена: от 16 400 лв.

Lada Niva: Двигател 4-цил. • Работен обем 1690 куб. см • Макс. мощност 61 кВт (83 к.с.) при 5000 об./мин • Макс. въртящ момент 129 Нм при 4000 об./мин • Макс. скорост 137 км/ч • 0-100 км/ч за 18,6 сек • Задвижване двойно/5-степ. трансмисия • Обем на резервоара 45 л • Д/Ш/В 3720/1680/1640 мм • Обем на багажника 263-982 л • Тегло 1246 кг • Разход
EU-Mix 9,5 л/100 км •
Емисии СО2 216 г/км •
Цена: от 16 400 лв.

Двигател 3-цил. • Работен обем 812 куб. см • Макс. мощност 42 кВт (57 к.с.) при 6000 об./мин • Макс. въртящ момент 76 Нм при 4000 об./мин • Макс. скорост 35 км/ч • 0-100 км/ч – невъзможно • Задвижване верижно/безстепенна трансмисия • Обем на резервоара 38 л • Д/Ш/В 3000/2000/1260 мм • Тегло 900 кг • Капацитет EU-Mix 8 моточаса • Емисии  СО2 216 г/км • Цена: от  32 000 лв.

Tinger Track S380: Двигател 3-цил. • Работен обем 812 куб. см • Макс. мощност 42 кВт (57 к.с.) при 6000 об./мин • Макс. въртящ момент 76 Нм при 4000 об./мин • Макс. скорост 35 км/ч • 0-100 км/ч – невъзможно • Задвижване верижно/безстепенна трансмисия • Обем на резервоара 38 л • Д/Ш/В 3000/2000/1260 мм • Тегло 900 кг • Капацитет EU-Mix 8 моточаса • Емисии
СО2 216 г/км • Цена: от 32 000 лв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Извод:

Победител в офроуд сравнението е Tinger Track. Той е по-маневрен и по-способен извън пътя от Lada, освен това може и да плава. За съжаление симпатичният минитанк става само за фенове с големи земевладения – защото все още не му е позволено да се движи по обществените пътища.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин