2021
Тунинг-специалистите от KW Automotive ще пуснат окачване с регулиращи се пружини за SUV-а на Tesla Model Y. То позволява шпагат между спорт и комфорт, като освен това пести енергия.
Тунинг на електромобили? Засега това звучи като завоюване на нови територии. В действителност обаче по тази тема се работи доста. В момента тунинг-специалистите от KW Automotive от германския Фихтенберг са разработили специално окачване за чистоновия Tesla Model Y, което освен че подобрява комфорта и сигурността, носи и икономия на енергия. Окачването с регулиращи се пружини Variante 3 е „Made in Germany“ и струва 5000 лв. с TÜV сертификат.
Смъкване на окачването с до 50 милиметра
Много хора харесват автомобилите със смъкнато окачване. Има обаче и едно друго предимство: в този случай се намалява въздушното съпротивление и оттам разходът на гориво. С помощта на новото окачване с регулиращи се пружини Variante 3 SUV-ът на електро-пионерите от Tesla може да се доближи до асфалта с 50 милиметра. Клиренсът на продукта KW не се настройва от кокпита, а директно на амортисьорите. Водачът може да избира безстепенно между 25 и 50 милиметра. Още базовата настройка от 25 милиметра предлага осезаем комфорт. Според хората от KW системата подобрява комфорта на возене при преминаване през дупки и напречни фуги в сравнение с оригиналното окачване. „Така автомобилът заема по-стабилна позиция на пътя“, обяснява говорителят на KW Кристиан Шмидт. Това означава по-добър контакт с пътната настилка.
Само за Model Y с AWD
KW залага на механични амортисьори, тъй като досега от Tesla не предлагат електронно окачване. „Който иска да притежава адаптивни амортисьори, трябва да монтира сензори и постави цялото окабеляване.“, казва говорителят на KW Кристиан Шмидт. Според него електрониката не би могла да подобри ефекта. Новото окачване с регулиращи се пружини Variante 3 е разработено за двата варианта с двойно окачване Tesla Model Y Longe Range AWD и Model Y Performance AWD. В момента в процес на подготовка е спортно окачане с повдигане на каросерията за версиите със задно задвижване.