2022
Tesla Model X е най-старият електрически SUV на пазара. Струва ли си да го купите като употребяван? Силните и слабите страни на Model X!
Автомобилите на Tesla винаги са предизвиквали дискусии. Някои ги смятат за абсолютно надценени, а други ги считат за култови. Американската марка е придобила имидж а ла Apple и iPhone. Тама също има хора, които считат смартфоните за напълно надценени.
Факт е обаче, че Tesla прави много неща по различен начин. Управлението става изключително през тъчскрийн, а при Model X той е 13-инчов. В Европа Tesla има собствена мрежа от зарядни станции по магистралите. Клиентите обаче могат да зареждат своята Tesla с батерия с капацитет от 100 кВтч. и от 230-волтовата мрежа вкъщи. За целта ще са ви необходими около 2 дни.
За купувачите на употребявани автомобили Tesla е важно: произведените коли биват подобрявани, касто най-често това се случва чрез ъпдейт. Ъпдейтите са важни, затова употребяваната Tesla винаги трябва да с актуален софтуер – подобно на смартфон. При някои слабости на Tesla обаче не помагат диигтални ъпдейти, а аналогови ремонти.
Model X страда най-вече от своето свръхтегло и затова предната ос често е проблемна. Там лагерите и шарнирите са за смяна често и преди 100.000 километра.
Фаровете на Tesla показват доста смущения
Втора, типична за Tesla слабост, са фаровете и устройството им за управление. Тук има доста съобщения за дефектни – различна сила на светене отляво и отдясно, забавено включване на дългите светлини, стачкуващи дневни светлини. Повредени мигачи.
Нямаме информация относно слабости при задвижването. Разположените на всяка ос електромотор и едностепенна трансмисия изглежда са солидни. От време на време единствено предните полуоски показват слабости. Важно е да проверявате маншоните.
Потребителите свикват със странностите на модела
Досега не сме получавали информация за намален капацитет на батерията. Притежателите на Model-X се ядосват много повече на бавната доставка на резервни части след произшествия, но също и за типичните за Tesla странности като чувствителни на надраскване повърхности във вътрешното пространство или на несгъващата се седалка от втория ред при седемместната версия. Прекалено бавното или стачкуващо електрическо подпомагане на крилатите врати и задния капак също са тема на оплакване.
С течение на годините обаче клиентите свикват с тези странности и остават верни на марката Tesla. Тя все пак е пионер сред електромобилите. Няма как да не го признаем.
ИЗВОД
Механиката и батериите издържат по-дълго, отколкото предричаха скептиците. Въпреки това има доста слаби места – и солени цени заради култа към Tesla и проблемите с доставките на нови автомобили.