AUTO BILD България / Tesla Model X срещу Bentley Bentayga: от два свята

Tesla Model X срещу Bentley Bentayga: от два свята

Това е сравнение на два екстремни автомобила. Един 2,5-тонен електромобил и един луксозен гигант с работен обем 6 литра поставят някои въпроси: нужно ли е това, или ще победи въодушевлението от техниката? Ние проверихме докъде се простират границите


2
мар.
2017

ТЕ ВЕЧЕ СА ШОУ ЗВЕЗДИ. Всички им се възхищават и ги представят, когато става дума да се покажат актуалните екстремни примери в автомобилостроенето. Наскоро Tesla Model X и Bentley Bentayga се надпреварваха да привличат вниманието в Лас Вегас, когато марката Faraday представяше своя електромобил. Който ще се появи през 2019 година. Или през 2020? Но Tesla и Bentley се движат още днес, и то не като прототипи, а в тежкия ни сравнителен тест. Когато хвърлите поглед на основните им технически характеристики, ще ви стане ясно: независимо дали ви харесват, тези два модела са част от автомобилната история.

Смятате, че това е прекалено? Съвсем не. Tesla е първият 7-местен луксозен електромобил, натъпкан с акумулатори, бърз и последователно различен чак до летящите врати. А Bentley? Един огромен SUV с W12 бензинов двигател с мощност 608 к.с., лаком и скъп, разчупване на табутата или автомобил мечта – според личните възгледи. Колкото и различни да са задвижванията им, те имат нещо общо: не се притесняват от мнението на околните, а просто действат.

Доста празен кокпит. Дори и светлините се включват автоматично, всичко се управлява от дисплея по средата. Лостчетата зад волана са от Mercedes

И то с голям стил. Bentayga е една планина от ламарина, голяма като истинските стари високопроходими автомобили от САЩ, в които от мястото на водача гледате отвисоко останалите автомобили. Стилистично Tesla не може да бъде категоризирана. Какво е това всъщност? Ван? Круизер? Нисък нос, висока задница на купе, между тях висока гърбица, място за седем пътници и предостатъчно екстравагантност. Отпред под големия стъклен купол е просторно, но не повече от Bentley. Обзорът е скромен, в многоетажните паркинги няма да се чувствате никак уютно. Необичаен е и изправеният 17-инчов дисплей, в който е скрито всичко, от най-малкия бутон, през отварянето на вратите до упътването – концепцията е не само необичайна, но понякога затруднява. Последователната електрификация стига по-далеч дори и от лимузината Model S. Седалките на два реда, задните крилати врати или капакът на багажника – всичко се задвижва електрически, но Falcon Wings не функционират безпроблемно. Наистина сензорите ограничават отварянето им, но понякога пропускат препятствия. Освен това отварянето на вратите през скритите външни дръжки или бутоните в интериора винаги отнема няколко секунди. Седалките от втория ред могат да се плъзгат само напред, не е възможно сгъването им като при бродираните отопляеми масажни тронове в Bentley.

Какво не можете да усетите от тази снимка: аромата на дебела кожа като в стая пред камина

„Англичанинът“ блести с изключителен лукс, много хром, избор между осем различни вида дърво в интериора и дебели килими от агнешка вълна (1800 лева), които са толкова меки и плътни, че ви се иска да си събуете обувките. В този кокпит всяка функция все още си има свой бутон, по класическите уреди се движат истински стрелки. Oldschool, който можете да докоснете. В багажника като опция се монтират великолепни британски „глезотии“: две тапицирани с кожа сгъваеми седалки. На тях собственикът на Bentley може да се настани под отворената задна врата с чаша чай в ръка и да се наслаждава на пейзажа под дъжда.

Когато е тясно, сензори спират движението на вратата. Водачът може да „премести“ електрониката с натискане на бутон

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >