Tesla Model S Plaid+: 1100 к.с. и над 800 км пробег


28
ян.
2021

Tesla ни изненада: при обявяването на бизнес резултатите за 2020 г., автомобилният производител от Калифорния безцеремонно представи фейслифт версиите на Tesla Model S и Model X. Производството им трябва да започне през следващите седмици, като първите доставките към клиентите са планирани още за 2021 г. В допълнение към новите двигатели с до 1100 к.с. за Model S Plaid +, в интериора ни посреща истинска сензация!

Волан като от кокпит на боен самолет

На този етап обикновено започваме да описваме промените по визията. Но при Model S се „мятаме“ директно в интериора – защото американците са го преработили основно – или по-точно: революционно. Стандартният кръгъл волан вече е правоъгълен и „отсечен“ отгоре. Няма шега, няма измама – воланът ще бъде същият като при планирания за 2022 г. Tesla Roadster и напомня за комбинация от щурвал за управление на самолет и волана на K.I.T.T. Така Tesla прави още една стъпка към автономното шофиране. Остава да видим дали воланът наистина ще бъде одобрен за германския пазар в тази форма. Интересно е да отбележим, че американският производител на автомобили се отказва от лоста на волана. При зуумване на снимката можете да видите, че лостчетата за мигачите са изместени във волана като сензорни елементи. Този тип контрол не е огромна иновация, в края на краищата производители като Ferrari отдавна са интегрирали управлението на мигачите във волана. Подредбата обаче е изненада. Очевидно сензорните повърхности и за двата мигача са разположени една над друга в лявата страна на волана. Досега мигачите винаги бяха поставени отляво и отдясно.

XXL-дисплей, монтиран хоризонтално, както при Tesla Model 3

И това не е всичко: Огромният дисплей в централната конзола вече не е с вертикална, а с хоризонтална ориентация. Tesla твърди, че е вдигнала разделителната способност на 17-инчовия тъчскрийн до 2200×1300 пиксела. XXL-дисплеят вече е оформен по абсолютно същия начин, както при Model 3. „Невидимите“ дюзи за вентилацията също вече са като при малкия брат. За разлика от Model 3, Model S запазва своето 12,3-инчово табло.

Нови брони и джанти за Model S

В сравнение с интериора, промените по екстериорния дизайн са почти пренебрежими. Предната и задната броня са по-изчистени, хромът е премахнат („Chrome delete“), а Tesla е дала на Model S нови джанти. 19-цоловите джанти (Tempest) са стандартни, а 21-цоловите (Arachnid) се предлагат срещу доплащане.

При двигателите Tesla също е направила сериозни промени. Базовата версия Model S е със задвижване на четирите колела и два електродвигателя, като с едно зареждане изминава 663 километра. Има и две версии с три двигателя, които обещават впечатляваща динамика: Model S Plaid генерира 1034 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,1 секунди. Tesla обещава максимална скорост от 322 км/ч – забележително за електромобил. В същото време Model S Plaid предлага пробег от 628 километра. „Черешката на тортата“ Model S Plaid+ разчита на същото задвижване с три двигателя, но има по-голяма батерия. Tesla обещава, че с над 1100 к.с. машината трябва да ускори до 96 км/ч (0-60 мили в час) за 1,99 секунди, а максималната скорост също е 322 км/ч. В същото време прогнозният пробег е 840 километра.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >