Tesla Model 3 срещу Audi A4 45 TFSI quattro и BMW 330e: червен картон за „германците“? (TECT)


6
дек.
2021

ЗАСЯКОХМЕ ВРЕМЕТО. Не, не на пистата „Лаузицринг“, а на компютъра. 36,8 секунди! Толкова продължи конфигурирането на нашата Tesla. Model 3 със „стандартен пробег плюс“, червен лак, черен интериор, прави общо 93 000 лв. (за Германия). За тази сума получаваме пробег от 409 километра, като единствено за червения цвят на каросерията ще трябва да доплатим 4200 лв. (за Германия) – белият цвят щеше да е гратис. Седалките с пърдящи възглавнички са серийни, но на тях ще се върнем малко по-късно.

Сега на спокойствие: 36,8 секунди! Германците видяха червен картон! Не го казваме само заради снимката, на която Tesla е отпред, а BMW и Audi я следват. Да не би американците да са изпреварили германците с техните електромобили? Ние от AUTO BILD оценихме всеки от автомобилите отделно по тестовата ни схема, а не в общо сравнение. Представяме ви ги: започваме с Audi A4 45 TFSI quattro, което неотдавна преоткри себе си. Шеф-дизайнерът Марк Лихте го е оборудвал с внушителни калници и задницата на A6, като спокойно можем да кажем, че изглежда яко… Седанът е с дължина от 4,76 метра, отзад пише 45 TFSI, а отпред работи 2-литров 4-цилиндров двигател с 245 к.с. В комбинация с S-tronic автоматична трансмисия и двойно задвижване. И навигационна система MMI Touch Response с внушителен монитор на арматурното табло и поставка вместо някогашния въртящ/натискащ се превключвател. Както и с пакет S-Line с кожени тапицерии. Както и с… Избираме навигация и дигитален кокпит (общо 5700 лв.), искаме камера за заден ход, асистент за запазване на пътната лента, матрични LED светлини, динамично управление и кожени тапицерии – скоро базовата цена от 92 000 лв. надхвърля 120 000 лв.

Кой предлага повече? BMW! Plug-in Hybrid в това сравнение се нарича 330e, има 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател със 184 к.с. и електромотор със 113 к.с., което означава системна мощност от 252 к.с. и за кратко време дори 292. Ако поставите под задните седалки литиево-йонна батерия с капацитет 12 кВтч, то ще можете да изминавате на ток около 60 километра. Бихте могли да си помислите, че това е BMW за пестеливци. Разбира се, ще сте прави, ако пътят до работата ви не е по-дълъг от 50 км и шефът ви подарява тока. От друга страна обаче, ще се сблъскате с тегло от 1815 килограма, „голото“ 330e струва цифром и словом 103 000 лв., а тестовият автомобил бе с цена над 140 000 лв.

Перфектното работно място благодарение на най-добрата свързаност. В Серия 3 можете да завъртате, натискате, управлявате чрез допир, да избирате бутони за бърз достъп на системата iDrive, а контролерът, тъчскрийнът и системата за гласови команди са най-добрите. Системата обаче струва 5600 лв. Единствено оборотомерът със срещуположно движеща се стрелка е малко странен. Спортните седалки с кожена тапицерия (оборудване BMW Individual Composition, като 330e от 116 000 лв.) са страхотни, предлаганото място отзад е супер, а качването – малко трудно заради обемистите вътрешни части на калниците.

Как е възможно това? Избираме също M Sport Individual и лак в матово тъмносиво с името Frozen Dark Grey II Metallic (6600 лв.!) и правим дългата 4,71 метра кола доста наточена – тоест с адаптивно окачване М, спортно управление и хоп, надхвърляме 148 000 лв. Колко хубаво, че я има и Tesla. 36,8 секунди за конфигуриране и 88 500 лв. Като опции (освен цвета) се предлагат теглич (910 кг прикачен товар) за 2100 лв., зимни гуми за 4100 лв., бял вместо черен интериор за 2100 лв. (не е добра идея, бързо се цапа), а от края на годината система за разпознаване на светофари и пътни знаци с функция за автоматично спиране/потегляне в градски условия за 12 600 лв. (съмняваме се, че ще минава гладко). Тоест 88 500 лв., или с 60 000 лв. по-малко от BMW.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин