Tesla Model 3 издържа 14 часа в снежна буря

2801
2022

В продължение на 14 часа Дан Кенинън е блокиран в задръстване в началото на януари по време на снежна буря в американския щат Вирджиния. Щастие в нещастието: автомобилът му е Tesla.

„Докато други водачи оставиха двигателите си да работят заради парното и горивото им свърши, интелигентната система на моя електромобил изразходваше ток само за регулиране на температурата“, пише Кенинън, който работи като съветник по екологията в Белия дом. „Докато другите водачи се ядосваха, че им свършва горивото, моят електромобил ми даваше вътрешно спокойствие, каквото липсваше при другите наоколо.“

Дори след 14 часa батерията не е била изтощена

По време на задръстването Кенинън е гледал серии по Netflix на монитора на своя бордови компютър. Накрая по негова информация електромобилът му Tesla Model 3 е имал ток за пробег от още 80 километра – когато мъжът стигнал до зарядната станция. При това седанът от среден клас на американския концерн разполага с най-малкия пробег по WLTP от всички модели на марката.

Кенинън е един от няколко стотин шофьора, попаднали в началото на януари в задръстване на вътрешна магистрала 95 (I-95) във Вирджиния, Щатите. Той пуска поста си, тъй като всеобщото мнение, че на водачите на електромобили им е било трудно по време на снежната буря – те били задръстили магистралата.

Бурята на I-95 е преобърнала шест седлови влекача и е съборила голям брой дървета. Кенинън е на друго мнение – той смята, че водачите на електромобили не трябва да се притесняват за пробега на автомобила си, тъй като повечето от тях зареждат колите си през нощта и по време на работа. А според него хората с автомобили с двигатели с вътрешно горене зареждат по-рядко и могат спокойно да се окажат в същата ситуация с гориво за малък пробег.

Принципно студеното време може да скъси пробега за електромобилите с поне 20 процента.  

Кенинън определя като „често недоразумение” твърдението, че електромобилите имат проблеми при студено време. През 2021 г. водач на Tesla тества своя автомобил в ледена Норвегия и съобщи, че при включено отопление, батерията на електромобила е издържала 72 часа.

Страхът от прекалено късия електрически пробег е един от основните фактори, които затрудняват бума на автомобили с електрическо задвижване в Щатите. Изследване от 2021 г. установява, че един от петима притежатели на електромобили се връща към автомобил с двигател с вътрешно горене, тъй като зареждането му се струва прекалено сложно начинание.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин