2021
Хората от Tesla винаги ги е бивало с изненадите. Това доказва и статистиката за регистрация на леки автомобили от KBA за септември 2021 г.: миналия месец в Германия са регистрирани 6828 нови Tesla Model 3. Това е само с 58 броя по-малко от регистрираните VW Golf за същия период! Уау, значи това е пробивът за Tesla – и на електромобилите като цяло?
Не точно. Ако сравните обобщените данни за регистраците от януари до септември 2021 г., ще видите, че дуелът изглежда малко по-различно: от началото на годината регистрация като нови в Страната на Гьоте са получили 23 982 Model 3 срещу 78 814 VW Golf – или с три пъти по-малко.

Tesla „натиска“ статистиката за регистрации в края на тримесечията
Трябва също да знаете, че Tesla енергично „натиска“ данните за регистрациите в края на всяко тримесечие – а третото тримесечие приключи на 30 септември. През предходните месеци продажбите на американския производител на електромобили бяха значително по-слаби. През август например KBA отчита само 2946 нови Model 3.
Други производители също се опитват да контролират броя на регистрациите. Това се случва във всички марки, когато те сами регистрират автомобилите си, за да бъдат пуснати те по-късно на пазара на употребявани автомобили. Освен това например собствената марка за споделени автомобили на VW Weshare допринася за регистрациите на още няколко хиляди електромобила към края на годината.

Разбира се, сравнението на VW Golf 8 и Tesla Model 3 е като на ябълки с круши. Двата автомобила не са директни конкуренти. Докато Golf е компактен модел на двигател с вътрешно горене, който се конкурира с половината свят и съответно е изложен на различни влияния, Tesla (все още) се радва на отделна ниша като електрически автомобил от среден клас. Това показва и статистиката на KBA: докато Golf има пазарен дял от около 20% в сегмента си, Model 3 е завоювала над една трета от своя.
Освен това кризата с полупроводниците е проблем, който засяга в по-голяма степен Volkswagen, отколкото Tesla. Защото, за разлика от много други автомобилни компании взе предпазни мерки и плати предварително на своите доставчици в Далечния изток в началото на годината, съобщава Spiegel.
