2025
Той засенчва Lamborghini, Ferrari и AMG: карахме ексклузивно топмодела на Tesla Cybertruck, Cyberbeast
ТУК НЯМА НИЩО НОРМАЛНО. Дългата 1,20 м предна чистачка почиства ръмящия дъжд от най-голямото предно стъкло, монтирано някога в автомобил. Пред мен има безкрайно тънко арматурно табло, в ръката си държа малък правоъгълен волан, механично напълно отделен от колелата – седя в Tesla Cybertruck. Футуристичен пикап, който поставя нови стандарти в днешно време. Аз съм един от първите, на които е позволено да карам този електрически звяр в Германия. Изглежда като студия, но се движи като сериен модел. Базовият модел разполага с 607 к.с., но нашият топмодел Cyberbeast има 857 к.с. максимална налична мощност.

С режима на шофиране Beast Mode пикапът, който тежи около 3,4 т, ускорява от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 2,7 сек. Не мога да измеря това по време на моя тест, но го усещам ясно. Изумен съм, когато спирам тежкия автомобил след ускорение, без много забавяне или поклащане, стабилно и безопасно. Въпреки че Cybertruck изглежда като концепция, той се движи и функционира като сериен автомобил на Tesla. Комфортът и шумоизолацията са наистина добри въпреки грубите 20-цолови гуми. Cybertruck стои като монолит срещу вятъра и в купето не се усеща високата скорост. Командите на волана се предават само по електронен път към четирите колела, вследствие на което ъгли на завиване до максимум 180 градуса са достатъчни, за да обърнете посоката на този „звяр”. Но най-много ме впечатлява дизайнът: ръбест, брутален, като крепост на колела.

Където и да се появи Cybertruck, той събира тълпи от хора. Хора, които гледат, снимат и обсъждат – гледка, която няма как да забравите. Tesla Cybertruck прави електрическата мобилност секси. Електрическата мобилност все още не е достатъчно развита в Германия. Cybertruck обаче показва колко емоционална и желана може да бъде една електрическа кола. За мнозина това би бил моментът да изоставят своето Lamborghini на А98Н, само за да привлекат вниманието на всички със Cybertruck.
С цени, вариращи от 114 000 до 238 000 лв. моделът е дори по-евтин от електрически Mercedes S-клас (EQS) – и въпреки това привлича много повече погледите. Но одобрението в Германия остава под въпрос. Голямото му тегло от над три тона и острите ръбове се явяват голям пречка, но все пак остава надеждата, че Tesla ще пусне Cyberbeast в Германия в някакъв момент. Това би било спешно – необходимият режим на движение „звяр” за имиджа на електрическата мобилност в тази страна!