2024
На улицата той може да засенчи Lamborghini, Ferrari и Mercedes-AMG: AUTO BILD получи ексклузивната възможност да изпробва топверсията на Tesla Cybertuck, наречена Cyberbeast.
Не, тук няма нищо нормално. Дългата 1,20 метра чистачка отмива дъжда от най-голямото предно стъкло, монтирано някога в лек автомобил. Пред мен се мъдри сякаш безкрайно дълбоко табло, в ръцете си държа малък правоъгълен волан, който няма никаква механична връзка с колелата… сигурно вече се досетихте, че седя в Tesla Cybertruck. Футуристичен пикап, който разчупва всички стереотипи в автомобилния свят. Аз съм един от първите хора в Германия, които получиха възможността да карат този електрически звяр.
Сериен автомобил, който изглежда като прототип
Базовият модел разполага с потресаващите 607 к.с., а нашата топверсия Cyberbeast генерира цели 857! В режим „Beast Mode“ тежащият около 3,4 тона пикап ускорява от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 2,7 секунди. Нямам възможност да измеря това по време на моето кратко тестово шофиране, но го усещам. Изумен съм и от начина, по който спира този колос – без забавяне, без клатене, стабилно и сигурно. Cybertruck изглежда като прототип, но в действителност е напълно сериен автомобил. Комфортът и шумоизолацията са наистина на високо ниво въпреки „рошавите“ 20-цолови гуми.

Въпреки че Cybertruck е като монолит по отношение на аеродинамиката, при високи скорости в купето не става прекалено шумно. Командите от волана се предават към четирите колела (завиват и задните) само по електронен път, поради което завъртания максимум до 180 градуса са достатъчни, за да се обърне звярът. Но най-впечатляващ е дизайнът: ръбест, брутален, почти като на подвижна крепост. Където и да се появи Cybertruck, идват тълпи от хора. Те го зяпат, снимат и обсъждат – няма как да забравите подобна гледка!
Tesla Cybertruck прави електрическата мобилност секси
В Германия електрическата мобилност все още не се е наложила особено добре. Cybertruck обаче демонстрира колко емоционален и желан може да бъде един електромобил. Нищо чудно немалко тузари да решат да заменят своето Lamborghini на А98 с този пикап, който привлича повече погледи! С цени от еквивалента на 114 до 238 хил. лева Cybertruck е дори по-евтин от електрически Mercedes S-класа (EQS) – и доста по-атрактивен.

Но засега хомологацията за ЕС остава под въпрос. Високото тегло – над 3 тона, както и острите ръбове на каросерията се оказват сериозна пречка пред модела, но все още има надежда, че Tesla ще пусне на Стария континент Cyberbeast – било то и след определени модификации. А това може да се окаже Beast-режим за налагането на електрическата мобилност!