2024
Tesla изтегля 694 304 автомобила поради неизправност в системата за следене на налягането в гумите (TPMS), което може да увеличи риска от злополуки, става ясно от уведомително писмо на компанията до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA) от 19 декември.
Tesla вече започна действия за справяне с проблема, като пусна безплатна софтуерна over-the-air актуализация (OTA) за засегнатите eлектромобили. Компанията отбелязва, че не са необходими каквито и да било модификации за автомобили, работещи с версии на софтуера 2024.38.7 или по-нови, както и при определени актуализирани версии на Full Self-Driving софтуера.
Сервизната акция засяга няколко модела от различни години на производство, включително Cybertruck от 2024, Model 3 от 2017 до 2025 и Model Y от 2020 до 2025. Проблемът се дължи на софтуерен дефект, който не позволява на предупредителната лампа TPMS да остане задействана между отделни шофирания.
Тази липса на предупреждение за ниско налягане в гумите представлява нарушение на Федералния стандарт за безопасност на МПС № 138, който разглежда системите за следене на налягането в гумите, разкрива документацията. Шофирането с гуми, които не са с налягане в допустимите норми, може да влоши поведението на автомобила и да увеличи опасността от катастрофа, разкриват от NHTSA.
Според документацията на NHTSA, дефектът е идентифициран на 6 ноември по време на рутинни тестове за съответствие за пазари извън САЩ.
Tesla проведе разследване и установи, че проблемът произтича от версия на софтуера, която неправилно нулира предупредителната лампа за TPMS, когато автомобили са били изключени или са влезли в режим на „заспиване“ между циклите на шофиране. Компанията взе решението за изтегляне на 10 декември, след като установи кои автомобили са засегнати.
Въпреки че Tesla не е давала данни за катастрофи, травми или смъртни случаи, свързани с този дефект, към 13 декември тя е получила 76 иска по гаранция, свързани с проблема.
Над 1,8 милиона автомобила Tesla бяха изтеглени през юли поради проблем с предния капак, който създаваше рискове от катастрофи, а близо 2,2 млн. броя Tesla бяха изтеглени през февруари поради недостатъчно добре видими предупредителни светлини на таблото.
Tesla продължава да разчита на over-the-air актуализациите като бързо решение за много от проблемите на автомобилите си. От една страна, тази стратегия получи доста похвали за удобството си, но също така внимателно разглеждана за потенциални пропуски в контрола на качеството по време на разработката на софтуер.