2024
Автопилотът на Tesla и неговият софтуер Full Self-Driving, предназначен за автономно управление, ще бъдат достъпни и за други автомобилни производители
Tesla иска да се превърне в пионер в сферата на автономното шофиране. Американският автомобилен производител обаче все още не успява да наложи достатъчно убедително технологията за автономно управление на автомобили, която лансира от много години.
Всъщност много експерти смятат системата Autopilot на Tesla и нейното скъпо софтуерно разширение Full Self-Driving за провал. Причината: шефът на Tesla Илън Мъск държи да използва камери вместо по-добрите от техническа гледна точка, но и по-скъпи лазерни сензори за анализ на случващото се около автомобила. Ето защо към момента интересът по отношение на асистиращата система на Tesla от другите играчи в автомобилния бранш досега беше доста умерен.
А това е проблем за американския производител, тъй като още от 2021 г. той иска да продава лиценза за своята технология за автономно управление на други марки.
Tesla обявява първи потенциален лицензополучател
Всъщност в началото на 2024 г. Мъск се оплака, че автомобилните производители просто не вярвали, че системата е реална и действително работи. Но постоянството очевидно се отплаща. Поне това предполагат изявленията на Мъск по време на последната конференция на Tesla за тримесечието, цитирани от electrek.co. Според тях в момента Теsla водeла преговори с голям известен производител на автомобили, който се интересувал от интеграцията на технологията за напълно автономно управление в своите модели.
Според Мъск има много голям шанс да бъде постигнато споразумение за отдаване на лиценз още през тази година, Ексцентричният милиардер обаче не разкрива коя компания била потенциалният партньор – а други представители на мениджмънта на гиганта били значително по-предпазливи в изнасянето на информация.
Имплементирането на технологията би отнело години
Дори и да бъде сключен договор обаче, ще бъдат необходими поне три години, преди друг производител да може действително да внедри технологията в серийните си модели. Според собствените си изявления Tesla иска да предостави на своите лицензополучатели бордови компютри, както и необходимите камери и след това да лицензира софтуера, необходим за употреба на системата Full Self-Driving. Ако все пак се стигне до сделка, това определено ще се окаже попътен вятър както за компанията, така и за налагането на технологията и доверието в нея.