Tesla вече доставя автомобилите си без зарядни кабели

1904
2022

Tesla обяви, че вече няма да доставя новите си автомобили с кабел за зареждане. Ако клиентът все пак желае да разполага с такъв, ще трябва да го поръча срещу доплащане. Според информация на Electrek, шефът на Tesla Илън Мъск е обяснил, че кабелите за зареждане вече не са включени в стандартното оборудване на електромобилите на марката, защото се използвали рядко.

Статистиката показвала, че мобилните кабели се използвали много рядко и затова не било необходимо да бъдат доставяни с всяка Tesla. Доскоро всеки нов автомобил на марката задължително идваше при клиента с кабел за зареждане и адаптер NEMA 5-15, което позволява на собствениците да включат колата си в обикновен домашен контакт за бавно зареждане през нощта.

Ако си купите нова Tesla и не искате да се лишите от тази възможност, ще трябва да поръчате комплект за зареждане срещу доплащане от 275 или 400 щатски долара. И двата вида комплекти обаче в момента са „изчерпани“ (съгласно показанията в уебсайта на компанията). Явно това е сигнал, че търсенето може да е по-високо, отколкото хората в Tesla първоначално са очаквали.

Така бъдещите собственици на Tesla ще могат да зареждат само на обществени зарядни станции или на домашно зарядно устройство Level 2 за монтаж на стена. И все пак, когато има кабел за зареждане на борда, ще можете да получите лесно заряд за някой и друг километър на места с обикновен контакт.

Повечето електрически автомобили – вероятно всички – стандартно се продават с кабел за зареждане, но практиката за премахване на екстри от автомобил и принуждаване на клиентите да доплащат за тях не е нова. Идеален пример са резервните гуми и пепелниците – в продължение на десетилетия за тях не се доплащаше. А днес около една трета от новите автомобили (независимо от типа задвижване) не се предлагат стандартно с резервна гума, разкрива проучване на Consumer Reports.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин