2020
Най-малкият модел на Hyundai вече има правото да носи „най-отровната“ буква на производителя. Правилно – става въпрос за N. Е, почти – тъй като в действителност говорим за N Line (сещате се – като разлика между М и M Performance). И по-конкретно, i10 е ориентиран преди всичко към по-мощните си събратя. Стигаща до ниско долу радиаторна решетка с логото N, червени декоративни ивици, както и две аупухови тръби и „загатнат“ дифузьор са отличителните черти на „наточения“ i10.
Под ламарините се крие стар познайник. Работещият със свръхпълнене приятно звучащ 1-литров 3-цилиндров двигател със 100 к.с. задвижва и топверсията на Kia Picanto, носеща означението GT Line. Благодарение на ниското тегло моторът не се затруднява, освен това набира обороти бързо и предоставя максимален въртящ момент от 172 Нм още при 1500 об/мин. Естествено, за да разкрие истинските си възможности, стрелката на оборотомера трябва да бъде близо до червената зона – но за лигата на малките е истинска фурия. Окачването (в комбинация с 16-цолови джанти) е с прекалено твърда настройка – в интерес на истината, не създава усещане за сигурност при бързо шофиране на пътища с много завои. За сметка на това 5-степенната ръчна трансмисия превключва много прецизно.

Солена цена
В кокпита Hyundai също залага типичните за N акценти: червени акценти, специални рингове за дюзите на вентилацията и регулаторите на климатика, декорация тип „пчелна пита“, както и N Line скоростен лост и спортни педали. Много по-важни от тях обаче са комфортът и оборудването, които автомобилът предлага. Отзад могат да се настанят дори пътници с ръст 1,97 м. Инфотейнмънт системата, както и преди, разполага с бутони за бърз избор отляво и отдясно на тъчдисплея, което значително улеснява бораването с кокпита в движение. В обзавеждането влиза и стандартен асистент за следене на лентата. Единственият дефект е цената – 36 600 лв. (изчислено на база данни за Германия).

Извод
Третият i10 започва там, до където неговият предшественик не стигна. N Line е интересен пред всичко заради турбокомпресора на своя 3-цилиндров мотор. Визията е атрактивна, но цената е прекалено висока.
Технически данни на Hyundai i10 N Line 1.0 T-GDI
Двигател 3-цил., с турбо, отпред напр. Работен обем 998 куб.см Макс. мощност 74 кВт (100 к.с.) при 4500 об/мин Макс. въртящ момент 172 Нм при 1500 об/мин Задвижване: предно Д/Ш/В 3675/1680/1483 мм Тегло: 1099 кг Обем на багажника: 252–1050 л 0–100 км/ч: 10,5 сек Макс. скорост: 185 км/ч Разход: 5,4 л/100 км А95 Н Емисии CO2: 123 г/км Цена: 36 600 лв. (по данни за Германия)