2022
При Porsche конските сили се умножават по две. Всеки, който някога е изпитвал шоуто от ускорението на 911 Turbo S със 650 к.с., ще потвърди тази „азбучна мъдрост“, потвърдена от редовните клиенти на марката. Въпреки това хората в тунинг компанията Techart знаят, че винаги има потенциал за още повече, и в допълнение към карбоновия бодикит и други компоненти разработиха пакети за силов тунинг с различни нива на мощност за поколението 992 на 911. В момента за Германия могат да бъдат поръчани до 785 к.с. В Techart най-новият вариант със 710 к.с. вече бележи навлизането в света на тунинга при Turbo S – и въпреки че става дума за базова версия, тук не може да става и дума за лишения. Ние успяхме да покараме тунингованото 911 около Леонберг в Германия, където се намира централата на Techart.
Множество карбонови и сини декоративни елементи
Но преди да потеглим, нека направим кратка обиколка около автомобила. Techart дава на Turbo S пълен карбонов бодикит, състоящ се от предна и задна броня, прагове, преден капак, нови корпуси на огледалата, антикрило отзад и бленди за задните въздухозаборници в калниците. В калниците откриваме алуминиеви джанти Formula VI, собствена разработка на Techart, в комбинация от 20 и 21 цола, съответно за предна и задна ос. В зависимост от желанията на клиента към джантите и бодикита могат да бъдат добавени и декоративни лайстни във всички възможни цветове. Нашият тестови автомобил носеше син Make-up Miami, който пасва идеално на карбона и сивата боя.

Отвътре се натъкваме на ролбар с кръст, нов спортен волан със сини акценти и карбонови седалки на Porsche. Techart добавя към тях и синя карирана тапицерия.
Ускорението е извънземно
Когато завъртим ключа за запалване, 3,7-литровият битурбо боксер се събужда, а ние бавно излизаме от двора. В нормален режим Techart се движи като всяко друго Turbo S. Нежните реакции при натискане на газта, керамичните спирачки, върху които усилието се дозира много фино, и спортният ауспух, който звучи доста сдържано при затворени клапи, правят движението из града много приятно.
Зли демони сякаш обладават машината, когато поставите превключвателя за режимите на шофиране в положение Sport. Тогава допълнителният контролен блок, отговорен за повишението на мощността, „отключва“ още 60 к.с. и вдига въртящия момент от 800 на 900 Нм. Techart обещава 2,6 вместо 2,7 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч, 8,1 вместо 8,9 сек – за ускорението до 200 км/ч. Усещането зад волана обаче е хиляди пъти по-брутално, отколкото голите цифри предполагат. Начинът, по който четирите задвижващи колела „захапват“ асфалта при кикдаун и автомобилът се изстрелва напред, е направо извънземен! Двигателят реагира изключително директно при настъпване газта, като гумена лента, постоянно опъната при пълно напрежение. Под разтърсващото съскане на ауспуха и Wastegate-а, това Porsche се стрелка като куршум от завой в завой.

Techart Turbo S е роден за германските аутобани
Автомобилът е брутално бърз за междуселски пътища. Разбира се, кормилното управление и окачването реагират отлично. Но по принцип мястото на този снаряд е на аутобана. Затова се качваме на A8 в посока Карлсруе, където няма ограничение на скоростта, и настъпваме педала. Отново машината приковава черепите ни към подглавниците, а кожата на лицата ни се изпъва. Междинните спринтове на по-високи предавки така или иначе са детска игра. Повече от впечатляващо е колко фино и лесно за контрол от водача се „изсипва“ допълнителната мощност. Без турбодупка, последван от зверски тласък напред, а с постоянна чудовищна тяга, готова да се активира във всеки момент. Божествено!
Окачването и кормилното управление са балансирани превъзходно, което позволява на автомобила да остане стабилен и при невероятно високи скорости. Дори след няколко резки намалявания на скоростта спирачките не се предават. Techart Turbo S е кралят на аутобана – единствено жаждата ще го накара да спре. Тези, които постоянно пришпорват звяра, трябва да се подготвят за спирания за зареждане на всеки 250 километра.

Цена около 600 000 лева
На връщане превключваме обратно на режим Normal. Oкачването „омеква“, ауспухът вече не е толкова шумен, разходът пада осезаемо. В този режим няма проблем да шофирате автомобила всеки ден. Стига да имате дебел портфейл. При пускането си на пазара автомобилът струваше малко под 434 000 лева, но днес ще трябва да подготвите за него над 462 000. За тунинг пакета Techart иска още 140 000 лева, в които са включени монтаж и одобрение от TÜV. С оглед на мощността, качеството на частите и вложените в разработката средства, надценката е оправдана. Защото шофирането на Porsche никога не е било евтино. И освен конските сили, тук и цената се умножава по две.