GTS-моделите не са това, което бяха някога – при Panamera и Cayenne с това съкращение за дълго време се означаваха най-мощните и най-спортни атмосферни модификации. Днес обаче всичко се промени: Cayenne GTS е оборудван серийно с V6 битурбодвигател с 440 „коня“, a вероятно и бъдещата версия на Panamera ще има подобна моторизация. От перспективата на пуристите това е тъжно, но за тунинг майсторите е добре дошло, тъй като създава доста по-сериозни възможности за модификации.
Така например Techart дава на GTS не само раздувки, но и 80 допълнителни конски сили – и по този начин застрашително доближава машината до серийния Cayenne Turbo с 520 к.с. и V8. Добавената мощност е постигната с допълнителен електронен модул и може да бъде активирана посредством бутон от купето. Който познава спокойната природа на V8-агрегата, ще остане изненадан от нервните реакции на V6-машината – тя трябва да бъде пришпорвана, за да постигне нужната динамика, което се отразява сериозно на звука. Ускорението от 0 до 160 км/ч при тунингования Cayenne V6 отнема една десета по-малко, отколкото при серийния V8 (10,2 срещу 10,3 сек). По отношение на максималната скорост Techart достига точно толкова, колкото и Cayenne Turbo – 279 км/ч.
Съвсем слабо накланяне при бързо каране по завои
Учудващо е колко пъргаво се държи „раздутият“ Cayenne Magnum по завоите. Не само, че не изпитвате страх заради опасност от обръщане, но и имате увереност в стабилността на широкия SUV. Който гледа тази машина отстрани, може да изпадне в екстаз – стига да няма екологична съвест. Е, и ако е прекалено скромен – защото произведението на Techart сякаш постоянно крещи „Виж ме!“. Който не е доволен, може да си поръча дизелов Touareg в цвят сребрист металик. Всъщност Magnum го раздава далеч от скромно и в интериора – той е облечен във висококачествена кожа с червени декоративни шевове, пълен е с карбонови елементи, обработен с кожа е и воланът. Определено преработката на кокпита е много силна страна на Techart – при това от много години. Саундът на мотора е величествен благодарение на ауспуховата система с клапи – но не очаквайте V6 да звучи като V8.
Eкстремният Cayenne става за всекидневно шофиране – само да не бяха ниските гуми, които лесно могат да станат жертва на някоя дупка с по-остри ръбове. По-трудното е да посрещнеш разходите, съпътстващи Magnum. Горивната консумация – 15,6 л А98 Н на 100 км, е колкото при Cayenne Turbo. А цената на колата е астрономическа – над 450 000 лева – колкото два мезонета в центъра на София. Всъщност тунингът струва повече от базовия автомобил. Widebody-пакетът и интериорните промени са нещата, които вдигат най-сериозно цената. Жадните за повече мощност могат да се ограничат и само до силовите модификации: тогава колата ще излезе около 212 000 лева, с около 50 хил. по-малко от сериен Cayenne Turbo.