2021
Моделите GTstreet на Techart навършват 20 години. Още от 2001 г., когато е пуснат първият модел от серията на базата на 996 Turbo, през годините тунингованите Porsche-та се превърнаха в израз на добър компромис между способности на пистата и в ежедневието. За да отпразнува годишнината, Techart пуска новото GTstreet R. Като препратка към годината на основаване на компанията – 1987, серията е ограничена до 87 броя 992 911 Turbo и Turbo S.
Аеродинамиката е основният коз на GTstreet R
Най-важната част от кита GTstreet R е карбоновият аеродинамичен комплект. Той е разработен в аеродинамичен тунел и трябва да редуцира ефекта на повдигане на предната ос при 140 км/ч с 45 процента, както и да увеличи четири пъти аеродинамично притискане на задната ос. Отпред има нова престилка със странични Winglets и модифицирани въздуховоди за по-добро охлаждане на радиаторите. В предния капак има два въздухозаборника, подобно на новото GT3. По-широките калници покриват увеличената с 30 милиметра следа отпред и разполагат с допълнителни ламели за по-добро отвеждане на топлината от спирачките.
В задната част правят впечатление големите дифузьор и спойлер. Последният има въздуховоди в стила на 993 911 GT2 и при него може активно да се регулира средната част, към която по максимално ефективно начин въздушният поток бива насочен от спойлер на покрива. Серийната активна аеродинамика отпред и отзад се запазва. Между другото, клиентите имат свободен избор на цветове за всички допълнителни части, както и възможност да избират дали карбоновите части да бъдат с видима плетка на нишките или с Forged-структура.
Aeрoдинамични пръстени на джантите с централна гайка
Друг акцент са аеродинамичните пръстени на джантите с централна гайка. Те са закрепени с винтове към външния ръб на джанти и функцията им е да минимизират завихрянията. Самите джанти се наричат Formula VI Race и могат да бъдат поръчани в размери 20 цола отпред и 21 цола отзад. Те също могат да бъдат поръчани във всички възможни цветове и със или без декоративни ивици. Джантите са обути с гуми в размер 265/35 отпред и 325/30 отзад, по желание на клиента с осигуряващата максимално сцепление Michelin Pilot Sport Cup 2. За окачването се предлагат различни варианти срещу доплащане. Клиентите могат да избират между спортни пружини, които свалят каросерията с 25 милиметра, и колоувъри, които правят GTstreet R между 15 и 25 милиметра по-нисък.
Максимална скорост до 350 км/ч
Част от пакета GTstreet R е и изпускателната система с клапи, изработена от неръждаема стомана, чиито тръби завършват в центъра на задната броня. 3,7-литровият боксерен двигател остава без промени, ако бъде поръчан само пакетът GTstreet R. Но можете да поръчате още по-висока мощност срещу доплащане, ако 580 к.с. (при Turbo) или 650 к.с. (при Turbo S) не са ви достатъчни. Възможни са между 710 и 800 к.с. В пакета за по-високо ниво на мощността софтуерът на двигателя и трансмисията, както и турбокомпресорът подлежат на модификации, като въртящият момент се вдига до 950 Нм. Тогава максималната скорост достига 350 км/ч. Има и карбонов пакет, който да придаде по-красива визия на двигателния отсек.
Усещане за състезателен автомобил и в интериора
И по отношение на кокпита дава на клиентите пълна свобода при избора на цветове, материали, стикери и др. По желание интериорът може да бъде облечен в кожа, алкантара, карбон, текстил, да получи декоративни шевове и специални шарки и т.н.. Пакетът GTstreet R включва и спортен волан, бродерии с числото 87 и специален пакет. Пакетът GTstreet R, ограничен до 87 броя, струва минимум 146 000 лева, като персонализациите не са включени в тази сума. Към тази цена, разбира се, трябва да добави и базовия автомобил.
Тунингът пакетът GTstreet R струва минимум 146 000 лева
Turbo струва минимум 380 000 лева, а за Turbo S трябва да подготвите минимум 442 000 лева. Ако мислите да кара сериозно на писта, задължително трябва да поръчате и пакета Clubsport. Той включва Performance-седалки, ролбар, състезателно oкачване и др.