AUTO BILD България / Tecт: воден душ в M4 GTS!

Tecт: воден душ в M4 GTS!

BMW M4 GTS върви по следите на M3 GTS и M3 CSL. Системата за впръскване на вода охлажда 6-цилиндровия мотор с 500 к.с.


14
апр.
2016

По принцип не се случва често от BMW M GmbH да се хвалят с времена от „Нюрбугринг”. По-скоро момчетата от Мюнхен гледат да се „покрият”, когато завършват последните стадии на развитие на своите модели с тестове по легендарното трасе. Този път обаче баварците гордо съобщават, че са направили нещо много бързо – новото M4 GTS покорява Северната отсечка за 7:28 мин… с цели 22 сек по-малко, отколкото при серийното М4. Това не е случайно – до момента никоя друга „М-ка” не е разработвана в толкова сериозна степен за пистата, колкото М4 GTS. A това заслужава внимание – особено след като човек си спомни за „бегачки” като M3 CSL или M3 GTS.

BMW-M4-GTS-2016-im-Test-Fahrbericht-1200x800-e96e80697fa8c726Лимитираният до серия от 700 екземпляра специален модел използва целия спектър от Clubsport-екстри. Новият радикален болид има аеродинамика, която е идеална за Trackday-посещения. По каросерията е използван порядъчно количество карбон, на мястото на задната седалка има просто стъклопластова облицовка, а „шестакът” с два турбокомпресора е „изстискан” до дупка. 500 к.с., 600 Нм – границите на потенциала на мотора са достигнати благодарение на „водната инжекция”.

Охлаждане с вода в M4 GTS

Три инжектора във всмукателния колектор се грижат за всяка двойка цилиндри с впръскване на съвсем дребни капчици и така намаляват температурата на въздуха под налягане с около 25 градуса. Въпреки по-високото налягане на пълнене (1,5 вместо 1,25 бара) термичното натоварване е намалено и в следствие на това няма опасност от детонационно горене. И тъй като системата е активна само при нужда от много мощност във високи обороти (до 450 к.с. се генерират без допълнително охлаждане), монтираният в багажника 5-литров резервоар трябва да бъде достатъчен успоредно с няколко зареждания на бензин „догоре”. Единствено на пистата зареждането с гориво и вода може да съвпадне в един и същ момент.

Звук като на състезателен автомобил

Има тук екстремната комбинация се проявява най-добре. Комбинацията от полусликове в размер 19 и 20 цола, механично регулируемо окачване, шарнири с нулев луфт, тотално неподвижно закрепена задна подрама, както и серийни керамични спирачки и гърне от титан, което осигурява звук на истински състезателен автомобил, превръщат колата почти в болид. GTS се управлява много по-прецизно от своя сериен „събрат”, сякаш разполага с безгранично сцепление и на пистата постига ниво, което по принцип е характерно само за GT3 и компания. За разлика от Porsche-то обаче, което напомня за физичните закони едва на границата на възможностите си, „баварецът” има значително по-предвидимо поведение.

Голямо антикрило, регулируемо спортно окачване с колоувъри и джанти в цвят Acid Orange: M4 GTS е истински спортно.

Голямо антикрило, регулируемо спортно окачване с колоувъри и джанти в цвят Acid Orange: M4 GTS е истински спортно.

Специалната версия е „олекнала” с 30 кг

„Диетата” сваля 30 кг (всъщност щяха да са 60, ако ги нямаше пожарогасителят, ролкейджът и системата за впръскване на вода) от общото тегло на машината, която комбинира по великолепен начин управляемост, баланс и сцепление. “Шестакът” светкавично разгръща високите си обороти, от средата на оборотния диапазон „тегли” много мощно, но широките 285 мм гуми не губят лесно контакт с пътната настилка. Ускорението от 0 до 100 км/ч е намалено от 4,1 на 3,8 сек. GTS сваля три десети не само благодарение на чистата си мощност, но и благодарение на сцеплението си.

M4 GTS е разпродаден

Максималната скорост е увеличена до 305 км/ч, с което M4 GTS е единствената „М-ка” от среден клас, която може да „галопира” като М5/М6. Което не е чудно – при цена 284 000 лева той е на тяхното ниво и по отношение на финансовите рамки. Това обаче явно не му е попречило на продажбите – защото всички коли от ограничената серия вече са намерили собствениците си.

Още по темата

Card image cap
Oт „костенурка“ до Prius: 10 автомобила в тежък зимен тест

23
ян.
2017

През зимата най-важното е сцеплението при хлъзгави настилки или приятната топлина в интериора? Или пък добрите спирачки? Ние с леденостудена обективност ще огледаме всички модели – и на финала ще излъчим „царя на зимата” според AUTO BILD.

Card image cap
ПО-ДОБЪР ВЪВ ВСИЧКО

14
мар.
2016

Новото, четвърто поколение на компактния SUV Kia Sportage изглежда не само по-елегантно и по-въодушевяващо, но и демонстрира сериозен напредък по отношение на комфорта и качеството. AUTO BILD България тества Sportage с 1,6-литров бензинов турбодвигател със 177 и ниво на оборудване GT Line

Card image cap
С какво ви привлича Opel Zafira ?

19
сеп.
2016

Дали новият Opel Zafira наистина е перфектният автомобил за пътуване на дълги разстояния? Тест за практичност с возене на пасажери

Card image cap
Civic по-безопасен за останалите от Golf

7
дек.
2016

Добре оформената зона за абсорбиране на енергията пази дори хората в колата, която компактният азиатски модел удря. Toва стана ясно от тест на ADAC, в който Honda Civic се представи по-добре от VW Golf

Card image cap
i30N Performance: Hyundai показва зъби

29
дек.
2017

i30 N е първият истински спортен модел на азиатската марка. Разработен с много европейски опит, този Hyundai може да спре дъха ви

Card image cap

В последния брой:

Архив >