AUTO BILD България / Teст: Defender възкръсва с V8!

Teст: Defender възкръсва с V8!


4
юни
2018

5,6 вместо 15,8 сек за ускорението 0 до 100 км/ч – за такова постижение човек би трябвало да се ориентира към Range Rover Sport. Въпросът е, че има и Defender, който може да се изстрелва толкова бързо! И щом го запалите, цялата улица ще се разтрепери, а птичките ще излетят от уплах. Тук не става въпрос за някакъв си Defender. Ние тестваме един от 150-те екземпляра на британската класика, които производителят е изкупил обратно от дилърите и тунинговал зверски. Фин „намек“ за способностите на машината е плакетът V8, който „динозавърът“ с право носи. Все пак под ръбестия капак се крие 5-литровият агрегат от Range Rover и компания – в интерес на истината, без механичен компресор, но с 405 „атмосферни“ конски сили и могъщите 515 Нм максимален въртящ момент. С тези характеристики нашият „невинен“ бял автомобил се превръща в най-бързия Defender в историята.

405 вместо 122 „коня“

Разбира се, офроудърът се движи много „сърцато“. Докато при серийната модификация със скромните 122 к.с. се молите за попътен вятър при ускорение, специалният Defender се изстрелва като тапата от шампанското на сватбата на принц Хари – благодарение на „впитите“ в асфалта четири задвижващи колела. И докато водачите на разни модерни SUV-ове ще се присмиват на максималната скорост от 171 км/ч, Defender V8 е повече от горд с нея. Първо, защото стандартният вариант развива едва 145 км/ч, и второ – защото ултрамощният Landy се движи като парен локомотив, ускорен до темпото на ICE.

Става и за завои!

Експертите от SVO (аналога на AMG при Jaguar Land Rover) обаче правят повече от това да „присадят“ мощния задвижващ агрегат – те монтират също 8-степенна автоматична скоростна кутия и ESP (по желание на клиента) и поставят ново предно окачване. Нови спирачки, пружини, стабилизиращи щанги и амортисьори правят машината по-стабилна и по-приятна за каране – надали сте очаквали, че Defender ще може да се движи толкова уверено по завои. Разбира се, коравият офроудър остава верен на характера си – и не се доближава до луксозна лимузина, да не говорим за спортен модел. Най-накрая обаче колата запазва правия курс, ако човек мръдне за две секунди ръцете си от волана. Defender вече се справя (сравнително) успешно дори със смяната на посоката при бързо темпо, а пасажерите вече не усещат всеки капак на шахта като яростен шут по задните части. Спортните „корита“ далеч не са само за шоу – те обхващат добре телата на пътника и шофьора при по-високата скорост, с която Defender атакува завоите.

В интерес на истината, със скоростта на оборотомера се развърта и капачката на резервоара за гориво – защото с Works V8 човек се изкушава от възможността да стигне все по-бързо до желаната дестинация и да дава газ безспирно. От SVO вероятно са предвидили това и са дали на класическото „лице“ на Defender модерни LED-фарове. С тях водачът не се мъчи като със старите халогенни „кандила“ – и пътят остава достатъчно добре осветен дори ако карате със 150 км/ч. От пенсионерско возило до „бегачка“ – каква метаморфоза само! А сериозното търсене на максимално произведените 150 екземпляра доказва, че моделът все още има огромно количество почитатели и че Defender, подобно на G-клас, отдавна се е превърнал от „работно добиче“ в луксозна играчка. Само най-заклетите фенове с най-дебелите банкови сметки ще могат да си позволят Works V8 – който струва близо 340 000 лева!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >