Teствахме Tesla Model 3!


12
юни
2018

Понякога ние, тестващите автомобили, сме много желани събеседници. Не минава гости или парти, без да чуем въпроса: „Да си го купя ли? Колко добър е в действителност?“ Когато ни питаха за Tesla Model 3, досега само вдигахме рамене. Да, няколко наши колеги като Георг Кахер вече тестваха автомобила в Щатите. Но колко добра е Tesla в действителност? И какво очакват онези 500 000 души в цял свят, които платиха на сляпо аванс от 1000 долара, за да имат колата?

Със спирачен път от 43,2 метра от 100 км/ч със загрети спирачки Tesla не се представи убедително. Последва ъпдейт за подобрение

Досега не е ясно какво ще получат. AUTO BILD е първото специализирано списание, което получи възможност да направи тест за издръжливост в трудното германско ежедневие на Model 3. Без никаква милост – както винаги сме го правили. И без героични превъзнасяния за постиженията на Tesla. Същите критерии, които използваме и за другите тестови коли. Business as usual? Не съвсем. Когато докарват с микробус Tesla-та на тестовата ни писта, всички сме малко по-любопитни в сравнение с досега. Все пак ще тестваме автомобил, който в Германия се среща по-рядко от Ferrari, Lamborghini или Bugatti. Само няколко екземпляра са преминали голямата вода и са стигнали до германските пътища.

Евтино: тънката магнитна карта заменя ключа. Model 3 може да се отключва и чрез приложение за смартфон

Официално Model 3 ще се предлага едва от края на годината. Още при отварянето на вратата личи къде американците са пестили в сравнение с Model S. Вместо ключ с формата на автомобила има обикновена магнитна карта. Тази карта трябва да бъде задържана на средната колона на автомобила, за да бъде отключен той. Дръжките на вратите също не се повдигат толкова елегантно, както при по-големите модели, като малко приличат на тези на стария Fiat Barchetta. И навремето не бяха особено удобни. Горе-долу с това критиките ни приключват. Вътрешното пространство ни изненадва с редуцираността си. Няма превключватели във всяка посока – единствено стъклоповдигачите и двете въртящи се лостчета на волана. Затова пък имаме рутинирана изработка и обичайните за този клас материали – макар и в долната част на кокпита да е използвана малко твърда пластмаса.

Недобро: прибиращите се дръжки на вратите може и да са полезни за аеродинамиката, но са враг на ноктите

Tesla не е по-лоша от BMW Серия 3, макар и качеството да не е от най-високите. По отношение на управлението на кокпита: ако се справяте безпроблемно с iPad, ще се оправите и с Model 3. Логични менюта, прости структури. Различно от класическите конкуренти, но в никакъв случай по-лошо. На тестовата отсечка Tesla също се представи добре. От 0 до 100 км/ч на „американеца“ му бяха необходими 5,5 секунди – пробвахме го десет пъти един след друг. Електрическата тяга от самото начало е наистина впечатляваща, макар и Model 3 да не „захапва“ толкова здраво, колкото по-големите модели на Tesla, и при мокра настилка да показа някои проблеми със сцеплението (само задно задвижване!). Разочароващ пък бе спирачният път – заради всесезонните гуми Michelin Tesla спира дори със студени спирачки чак след 41 метра, а когато спирачките загреят, това разстояние се увеличава на 43 метра. Конкурентите щяха да са спрели преди пет метра.

Спокойно: електрическото задвижване като статус на новото време – на никого вече не му липсва бруталният бензинов двигател

Заради гумите страдаше малко и пътното поведение. Model 3 демонстрираше леко недозавиване в граничната зона – това не бе особено спортно. Не подхожда и на управлението. То има три режима, като работи или тромаво (в комфортен режим), или прекалено чувствително в средното положение (спортен режим). Всичко това внася доста неспокойствие в автомобила. Наистина жалко, тъй като иначе Model 3 показва колко много са напреднали хората от Tesla през последните години. Окачването работи подобно комфортно и балансирано като при Model S и X, седанът преминава стегнато, но уверено през къси неравности. Шумовете от окачването на големите модели на Tesla са минало.

За разлика от Model S тук няма голям багажник. 340 литра вместимост на багажника и висок товарен ръб

Значи всичко останало е наред? Не съвсем. Предлаганото място е разочароващо за седан с дължина 4,70 метра. Докато отпред е доста широко, пространството на задната седалка не е достатъчно за хора с ръст над 1,80 метра. Тъй като техниката заема малко място, постигнатото в това отношение е незадоволително. Багажното отделение също не е голямо – то побира 340 литра (с един куфар по-малко от конкуренцията) – като освен това се товари трудно през малкия отвор. Допълнителните 85 литра от поставки са дребна утеха. Стигаме и до цената. Версията с по-дълъг пробег (460 километра) струва 93 000 лв. (за Германия). За препоръчителния премиум интериорен пакет ще трябва да приготвите още 9000 лв. Не са чак толкова много – Tesla се представя убедително и е истинска алтернатива. И получава от нас, тестващите автомобили, оценка 5+.

Фина работа: екстремно редуциран дизайн, добра изработка и достатъчно лесно управление на кокпита

Измъчената усмивка показва: по-едрите пасажери като нашия редактор трудно седят на задната седалка

 

Каросерия: Отлична изработка, прилични материали. Мястото отзад е малко – също както и багажникът.

Задвижване: Парадната дисциплина на Tesla. Страхотно ускорение, голям пробег – конкуренцията изостава в това отношение.

Динамика: Всесезонните гуми му попречиха за по-добри оценки. Дълъг спирачен път, по-колебливо пътно поведение.

Connected Car: Tesla винаги е изцяло свързана, ъпдейтите могат да се набавят през интернет. В това отношение е на крачка пред конкуренцията.

Екологичност: Както винаги при Tesla с електрическо задвижване, вредните емисии не излизат от автомобила, а от друго място. Нисък разход.

Комфорт: Стегната базова настройка, сравнително ниско ниво на шум. Малки седалки, неудобна позиция на седене отзад.

Разходи: За Tesla Model 3 е изгоден, но с базова цена от 93 000 лв. все пак е скъп.

 

 

ИЗВОД

Първият тест на новата Tesla по точки показва: американците междувременно са се научили да правят не само желани, но и наистина добри коли. Model 3 въобще не трябва да се притеснява от конвенционалната конкуренция на Audi, BMW и Mercedes.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >