2023
Традиционалистите се плашат, а другите я виждат като шанс – електрическата мобилност. Lotus е сред другите. Elise, Exige и Evora са последните творения на английските специалисти на тема лека конструкция. А като преход, докато от 2023 се появят новите, напълно електрически модели, е разработен още един спортен автомобил с двигател с вътрешно горене.

Неговото име: Emira. По отношение на концепцията си новият спортист със средно разположен двигател е значително по-пригоден за всекидневието, по-благороден и по-комфортен от всичко произведено досега. На пътя и на пистата моделът не е загубил нищо от досегашната, типична за марката напречна динамика. Зад пилота работи 3,5-литров компресорен V6 двигател с гени на Toyota и 400 к.с., а през следващата година Lotus ще пусне и версията с 4-цилиндровия турбоагрегат от AMG A 45 с 360 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. V6 версията се предлага или като пуристка с 6-степенна, леко хъркаща механична скоростна кутия, или с 6-степенна автоматична трансмисия.

Нашият съвет: превключвайте сами. Автоматичната трансмисия не доставя удоволствие, превключва мудно, а лостчетата са труднодостъпни и с недостатъчно добра обратна връзка. По отношение на окачването в Lotus са усъвършенствали шасито на Evora, увеличили са следата и са сменили купуваната преди кормилна система със собствена разработка. Усеща ли се? И то как! Предната ос се подчинява чудесно на спирачката, а ако в завоите си поиграете с педала на газта, можете да завъртите задницата.

По отношение на мощността двигателите не предлагат кой знае колко. 4-цилиндровият спринтира с десета от секундата по-бързо до темпо 100 (4,2 спрямо 4,3 секунди), затова пък V6 е по-бърз със 7 км/ч (290 спрямо 283 км/ч). Моделът на Lotus тежи само 1405 килограма. Във вътрешното пространство Emira впечатлява с непознати досега модерни екстри. Централният монитор е 10,25-инчов, има хубава графика и модерни приложения. По отношение на цената почти напълно оборудваната версия First Edition стартира от 192 000 лв. В началото на следващата година ще се появят версия с 4-цилиндров мотор и по-обикновено оборудван вариант на V6 двигателя.

Извод
За последен път Lotus доказва способностите си в производството на класически спортни автомобили. Emira се управлява просто фантастично. И ни кара да сме любопитни за това, което британците ще покажат в електрическото си бъдеще.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател V6, компресор, средноразположен надлъжно Работен обем 3456 см3 Мощност
298 кВт (400 к.с.) Макс. въртящ момент 420 Нм Задвижване Задно/ 6-степ. ръчна трансмисия
Д/Ш/В 4412/1895/1225 мм Междуосие 2575 мм Тегло (празен) от 1405 кг Багажник 151 + 208 л
0–100 км/ч 4,3 сек Макс. скорост 290 км/ч Разход Н. Д. Цена от 192 000 лв.
