Teствахме последния Lotus на двигател с вътрешно горене

2002
2023

Традиционалистите се плашат, а другите я виждат като шанс – електрическата мобилност. Lotus е сред другите. Elise, Exige и Evora са последните творения на английските специалисти на тема лека конструкция. А като преход, докато от 2023 се появят новите, напълно електрически модели, е разработен още един спортен автомобил с двигател с вътрешно горене.

Emira тежи само 1,4 тона и е аеродинамично усъвършенствана

Неговото име: Emira. По отношение на концепцията си новият спортист със средно разположен двигател е значително по-пригоден за всекидневието, по-благороден и по-комфортен от всичко произведено досега. На пътя и на пистата моделът не е загубил нищо от досегашната, типична за марката напречна динамика. Зад пилота работи 3,5-литров компресорен V6 двигател с гени на Toyota и 400 к.с., а през следващата година Lotus ще пусне и версията с 4-цилиндровия турбоагрегат от AMG A 45 с 360 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. V6 версията се предлага или като пуристка с 6-степенна, леко хъркаща механична скоростна кутия, или с 6-степенна автоматична трансмисия.

Lotus е в крак с времето: водачът гледа дигитален дисплей с размер 12,3 инча

Нашият съвет: превключвайте сами. Автоматичната трансмисия не доставя удоволствие, превключва мудно, а лостчетата са труднодостъпни и с недостатъчно добра обратна връзка. По отношение на окачването в Lotus са усъвършенствали шасито на Evora, увеличили са следата и са сменили купуваната преди кормилна система със собствена разработка. Усеща ли се? И то как! Предната ос се подчинява чудесно на спирачката, а ако в завоите си поиграете с педала на газта, можете да завъртите задницата.

Серийното оборудване на First Edition включва 20-цолови джанти

По отношение на мощността двигателите не предлагат кой знае колко. 4-цилиндровият спринтира с десета от секундата по-бързо до темпо 100 (4,2 спрямо 4,3 секунди), затова пък V6 е по-бърз със 7 км/ч (290 спрямо 283 км/ч). Моделът на Lotus тежи само 1405 килограма. Във вътрешното пространство Emira впечатлява с непознати досега модерни екстри. Централният монитор е 10,25-инчов, има хубава графика и модерни приложения. По отношение на цената почти напълно оборудваната версия First Edition стартира от 192 000 лв. В началото на следващата година ще се появят версия с 4-цилиндров мотор и по-обикновено оборудван вариант на V6 двигателя.

Серийното оборудване на First Edition включва 20-цолови джанти

Извод

За последен път Lotus доказва способностите си в производството на класически спортни автомобили. Emira се управлява просто фантастично. И ни кара да сме любопитни за това, което британците ще покажат в електрическото си бъдеще.

От импозантните крайни ауспухови тръби на V6 двигателя излиза радост от шофирането

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V6, компресор, средноразположен надлъжно Работен обем 3456 см3 Мощност
298 кВт (400 к.с.) Макс. въртящ момент 420 Нм Задвижване Задно/ 6-степ. ръчна трансмисия
Д/Ш/В 4412/1895/1225 мм Междуосие 2575 мм Тегло (празен) от 1405 кг Багажник 151 + 208 л
0–100 км/ч 4,3 сек Макс. скорост 290 км/ч Разход Н. Д. Цена от 192 000 лв.

От V6 двигателя не се вижда много, но затова пък се усеща

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин