Taycan GTS се завръща – със 700 к.с. и по-голям пробег

1511
2024

GTS означава Gran Turismo Sport. От появата на Porsche 904 Carrera GTS от 1963 г. тези три букви се радват на специална репутация сред феновете на Porsche. Сега в моделната гама на Taycan присъства автомобил, носещ тази легендарна комбинация от букви. Или, за да бъдем точни, два модела: новият Taycan GTS се предлага като sports sedan и като Sport Turismo. В качеството си на спортен универсален автомобил, Taycan GTS впечатлява с до 515 кВт “overboost” мощност при активиране на функцията Launch Control – със 75 кВт по-висока от тази на своя предшественик. С новата функция push-to-pass в стандартния пакет Sport Chrono може да бъде активирана допълнителна мощност до 70 кВт за 10 секунди с натискане на бутон. При Taycan GTS push-to-pass има особено спортен характер, тъй като при ниски скорости въртящият момент се повишава до нивата при активиране на Launch Control. Както при Taycan Turbo GT, това увеличаване се индикира от таймер за обратно отброяване в арматурното табло и динамично се изобразява с последователни анимирани пръстени на скоростомера.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Taycan GTS sports sedan и Taycan GTS Sport Turismo ускоряват до 100 км/ч от място само за 3,3 секунди – с 0,4 секунди по-бързо от съответните им предшественици. Спортната лимузина достига скорост от 200 км/ч за 10,4 секунди – с 1,6 секунди по-бързо от преди. Пробегът е подобрен с повече от 120 километра и в момента достига 625 км по WLTP.    

Завладяващият характер на GTS е подчертан с по-отличителен електрически спортен звук, като този на Taycan Turbo S. Тези звукови характеристики го отличават от другите модели на Taycan.

Външността и интериорът са еднакво отличителни. Типични за GTS са множество детайли в черно и Anthracite Grey по каросерията. Новост за Taycan GTS в сравнение с неговия предшественик са спортните дизайнерски предни и задни престилки с вложки, боядисани в ярко гланцово черно. Черно в ярък гланц е използвано и за основите на корпусите на външните огледала. Както стандартните 20-инчови колела Taycan Turbo S Aero Design, така и опционалните 21-инчови RS Spyder Design са боядисани изключително в Anthracite Grey за GTS.

Много от материалите в интериора са заимствани от моделите Taycan Turbo GT. Taycan GTS, например, се предлага стандартно с разширен набор от интериорни елементи в Race-Tex и гладка черна кожа. В стандартното оборудване са включени и адаптивните спортни седалки Plus (с електрическо регулиране в 18 посоки), многофункционалният GT спортен волан с превключвател за режими и отопление на волана, както и пакетът Sport Chrono, включващ функцията push-to-pass и режим за писта Track modе. GT мултифункционалният спортен волан, познат от моделите Taycan Turbo GT, се предлага по желание в черно Race-Tex. Той включва два превключвателя за режими и лостчета за функцията push-to-pass и за рекуперация на енергия. В допълнение към Carmine Red, опционалният интериорен пакет GTS вече се предлага и в Slate Grey Neo. Логото на Taycan GTS е изобразено на инструменталния панел, уреда за отчитане на активираната мощност и началната графика при стартиране. Аудио системата BOSE® Surround Sound System е част от стандартното оборудване.

Специфичната за GTS настройка на ходовата част и опционалното управление на задния мост осигуряват на Taycan GTS особено спортен характер. Адаптивното въздушно окачване, включващо Porsche Active Suspension Management (PASM), е стандартно комбинирано със системата Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Системата за управление на окачването Porsche Active Ride със специфична за GTS настройка се предлага като опция. Тя има за цел да осигури оптимална връзка с пътя в динамични ситуации на шофиране, благодарение на възможностите и да оптимизира индивидуалното разпределение на силите при всяко колело. Освен това Porsche Active Ride предлага повишен комфорт на шофиране в ежедневни ситуации на шофиране.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв