AUTO BILD България / Tatra 813: 8 колела, които не се спират пред нищо

Tatra 813: 8 колела, които не се спират пред нищо


27
февр.
2017

Ако исках да бъда готин като Джеймс Бонд, щях да повдигна леко вежди и да кажа някоя мъдрост от сорта на „Човек пораства със своите задачи“. А моята „задача“ е наистина „голяма“ – да тествам дълъг 8,80 м камион с тегло 14 т, осем колела и работен обем 17,6 литра… и то без да имам необходимата за целта категория в шофьорската книжка. „Мъжете обикновено наемат Tatra-та, за да накарат жените си да замълчат“, казва Улрих Хаусман, шеф на офроуд парка Берлин-Бранденбург.

Дизайнът обещава спортен характер: Tatra е обичана от „офроудаджиите“

За камион от 1973 г. с предимно военно предназначение машината изглежда учудващо елегантно – и дори спортно със своята ниска каросерия над осемте огромни колела. След качване върху шофьорската седалка респектът ни към колоса става още по-голям: V12-дизелът толкова могъщо се е „разположил“ в интериора, че около него дори и най-проблемните брачни партньори ще се сближат. Воланът е голям и се върти трудно, работата с предавките също не е лесна. Tatra става само за истински мъже. След разпадането на Източния блок мощните „транспортьори“ с 8х8-задвижване и 260 к.с. можеха да бъдат намерени на символични цени. В офроуд средите бързо се разчува колко добре се справят те с катеренето, както и че резервни части се намират сравнително лесно.

На офроуд Tatra 813 е почти непобедима – и нейните способности извън пътя са любима тема за маса.

 

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >