Tata създава дъщерна компания за производство на електромобили


31
дек.
2021

Новото дъщерно дружество на Tata, наречено Tata Passenger Electric Mobility Limited (TPEML, ще се занимава електрическите модели на индийския производител. Стартовият капитал на дружеството е 7 милиарда рупии, което се равнява на 83 милиона евро; компанията е изцяло собственост на Tata Motors. Това става ясно от публикация на Indiacarnews.

В лицето на Nexon EV Tata предлага най-продавания електромобил в Индия. Дългият само 3,99 метра електрически SUV е малко по-дълъг от Dacia Spring (3,73 метра) и малко по-къс от DS 3 Crossback E-Tense (4,12 метра), но с 1,60 метра по-висок и от двата модела.

Техническата база на Nexon е същата като при малкия автомобил с ДВГ Tata Indica. Nexon е на пазара с бензинов и дизелов двигател от 2017 г., електрическата версия беше добавена в гамата през 2020 г. Nexon EV използва електродвигател с мощност 96 кВт и има батерия с капацитет 30 кВтч.

Това лято Tata представи дългия също едва 3,99 метра Tigor EV. Компактният хечбек с мощност 55 кВт разчита на батерията от 26 кВтч и покрива пробег от 306 км по индийския стандарт ARAI. Скоро ще бъдат пуснати още два електрически модела, Altroz ​​EV и Punch EV. Altroz, представен през 2020 г., е дълъг 3,99 метра – точно колкото Nexon и Tigor, но Altroz ​​е обикновен малък хечбек. Все още няма официална информация за задвижването, но пробегът с едно зареждане на батерията трябва да бъде само 250-300 км. Ще има и SUV, Tata Punch с дължина само 3,83 метра, но с 1,62 метра по-висок от Nexon. Засега е пусната само бензинова версия, но се очаква електрическата модификация да излезе на пазара през 2022 г.

Така към момента индийският автомобилостроителен гигант обявява, че ще бъде готов с цели четири модела на ток. До 2026 г. обаче Tata трябва да разполага с цели 10 електромобила за своите клиенти. Към момента компанията държи 70 процента от пазара на EV в родината си. Освен с модели, задвижвани изцяло на електрическа енергия, TPEML ще работи и върху развитието на хибриди.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин