2021
Новото дъщерно дружество на Tata, наречено Tata Passenger Electric Mobility Limited (TPEML, ще се занимава електрическите модели на индийския производител. Стартовият капитал на дружеството е 7 милиарда рупии, което се равнява на 83 милиона евро; компанията е изцяло собственост на Tata Motors. Това става ясно от публикация на Indiacarnews.
В лицето на Nexon EV Tata предлага най-продавания електромобил в Индия. Дългият само 3,99 метра електрически SUV е малко по-дълъг от Dacia Spring (3,73 метра) и малко по-къс от DS 3 Crossback E-Tense (4,12 метра), но с 1,60 метра по-висок и от двата модела.
Техническата база на Nexon е същата като при малкия автомобил с ДВГ Tata Indica. Nexon е на пазара с бензинов и дизелов двигател от 2017 г., електрическата версия беше добавена в гамата през 2020 г. Nexon EV използва електродвигател с мощност 96 кВт и има батерия с капацитет 30 кВтч.
Това лято Tata представи дългия също едва 3,99 метра Tigor EV. Компактният хечбек с мощност 55 кВт разчита на батерията от 26 кВтч и покрива пробег от 306 км по индийския стандарт ARAI. Скоро ще бъдат пуснати още два електрически модела, Altroz EV и Punch EV. Altroz, представен през 2020 г., е дълъг 3,99 метра – точно колкото Nexon и Tigor, но Altroz е обикновен малък хечбек. Все още няма официална информация за задвижването, но пробегът с едно зареждане на батерията трябва да бъде само 250-300 км. Ще има и SUV, Tata Punch с дължина само 3,83 метра, но с 1,62 метра по-висок от Nexon. Засега е пусната само бензинова версия, но се очаква електрическата модификация да излезе на пазара през 2022 г.
Така към момента индийският автомобилостроителен гигант обявява, че ще бъде готов с цели четири модела на ток. До 2026 г. обаче Tata трябва да разполага с цели 10 електромобила за своите клиенти. Към момента компанията държи 70 процента от пазара на EV в родината си. Освен с модели, задвижвани изцяло на електрическа енергия, TPEML ще работи и върху развитието на хибриди.