Taigo: първото SUV купе на Volkswagen в класа на компактните автомобили


25
ное.
2021

Новият Taigo се предлага с допълнителна възможност за частично автоматизирано управление

IQ.DRIVE Travel Assist. По отношение на асистиращите системи, новият кросоувър е много близко до моделите на Volkswagen от по-високите пазарни сегменти. Като допълнително оборудване при Taigo се предлага IQ.DRIVE Travel Assist, а новата превантивна система за адаптивен темпомат рACC (автоматичен контрол на дистанцията с отчитане на данните за ограниченията на скоростта и маршрута от навигационната система) и за поддържане на лентата за движение Lane Assist се обединяват в едно с множество други функции и системи, за да формират асистираща система на ново равнище, която позволява полуавтоматично управление с ограничена от системата максимална скорост от 210 км/ч. При моделите с такава система, част от стандартното оборудване е и новият мултифункционален волан с капацитивни панели, които дават информация дали водачът държи волана с ръце при активен режим на IQ.DRIVE Travel Assist според изискванията на ЕС за автоматизирано шофиране Level 2. Всички версии на изпълнение на Taigo са оборудвани стандартно с асистиращи системи като Front Assist за наблюдение на зоната около автомобила, функция за аварийно спиране в градско движение City Emergency Braking и асистент за поддържане на лентата за движение Lane Assist. Много малък брой модели в този автомобилен клас предлагат сравнима като възможности гама от асистиращи системи за гарантиране на толкова високо равнище по отношение на комфорта и безопасността.

Три нива на оборудване с индивидуализирани стандартни функции

Life, Style и R-Line. Специалистите на Volkswagen преструктурираха и обновиха нивата на оборудване при всички моделни линии на марката, рационализирайки ги за постигане на по-голяма яснота. Предпочитаните от повечето потребители функции и удобства като предните LED светлини и блокът контролни прибори Digital Cockpit с изцяло цифрови показания, вече са част от стандартното оборудване на Taigo подобно на обновения вариант на Polo. Всички потенциални конфликти при избора между отделните компоненти на оборудването вече са практически елиминирани благодарение на новата структура на нивата на оборудване на Volkswagen. По този начин гамата изглежда много по-ясна и логично подредена от гледна точка на потенциалния клиент. При новия кросоувър модел структурата на конфигуратора следва Y-образна схема, която започва с много богато оборудваната версия Life и двете върхови изпълнения Style и R-Line. И трите нива на оборудване впечатляват със своите адекватни ценови равнища за българския пазар и могат да бъдат допълнително обогатени и персонализирани с привлекателни пакети оборудване и отделни индивидуални допълнения.

Осем цвята и Roof Pack. Новият Taigo се предлага в осем цвята на външното лаково покритие – две стандартни, пет тип металик и едно с перлен ефект. Всички основни цветове на каросерията с изключение на Deep Black могат да се комбинират с контрастен черен покрив с пакета Roof Pack. Размерът на джантите се определя от избраното ниво на оборудване и варира от 16 до 18 цола. Многобройните допълнителни възможности включват голям панорамен покрив с механизъм за отваряне под наклон и с плъзгане, цифров блок на контролните прибори пред водача Digital Cockpit Pro с 10,25-инчов екран, тапицерии на седалките ArtVelour, система за гласово управление на функциите, дизайнерски пакет Black Style при ниво R-Line и озвучителна система „beats“ с мощност 300 Вт и 6 високоговорителя. Усилвателят на системата е разположен в гнездото на резервното колело и спестява място в багажното отделение, което продължава да предлага неограничена гъвкавост (функция Varibo).

Избор от високоефективни TSI двигатели при пазарната премиера

Два трицилиндрови и един четирицилиндров агрегат. Volkswagen пуска Taigo на пазара като модел с предно предаване и високоефективни бензинови двигатели с максимална мощност 70 кВт (95 к.с.), 81 кВт (110 кВт) и 110 кВт (150 к.с.). Максималната скорост при споменатите варианти е съответно 183 км/ч, 191 км/ч и 212 км/ч, акато в зависимост от двигателя, смяната на предавките се осъществява ръчно посредством 5-степенна/6-степенна механична предавателна кутия или чрез 7-степенна DSG трансмисия с два съединителя. Икономичните бензинови TSI двигатели се отличават с ники нива на емисиите и имат важен принос за прехода към екологично чиста мобилност.

Още по темата