2023
При посещение в автомивката много шофьори обичат да мият дъното на автомобила си – но често това не е нужно
Когато времето се пооправи, повечето шофьори бързат да измият автомобилите си – за да се радват на блясъка им под слънчевите лъчи. А редовните грижи така или иначе са важни за колата. Автомивките вече примамват клиентите освен със стандартната програма и с множество допълнителни. Много хора обаче не знаят, че съвсем спокойно биха могли да си спестят отстраняването на мръсотията от долната част на автомобила.
Просто излишно
„При по-старите автомобили миенето на дъното може да позволи на влагата да проникне в кухините в пода. При модерните, които обикновено са с пластмасови кори отдолу, миенето на дъното с цел защита от корозия е просто излишно“, коментират от ADAC. Томас Шустер, вещо лице в експертната организация KÜS, съветва така или иначе по отношение на миенето на автомобила да следвате мотото „по-малкото е по-добре“.
Според експерта спокойно бихме могли да оставим миенето на долната част на дъжда. „Шофирането по мокри пътища също отстранява мръсотията и калта от дъното на автомобила. Затова обикновено можете да си спестите допълнителната програма на автомивката. В най-лошия случай тя може дори да причини повече вреди, отколкото ползи. Тъй като водата обикновено се пръска под високо налягане, тя може да стигне до електрониката или до други чувствителни компоненти на автомобила.“
Миенето на дъното обаче невинаги е безсмислено. След зимата то може да помогне за отстраняването на остатъците от сол, които причиняват корозия, казва Шустер. „По-новите автомобили вече са добре защитени от ръжда заводски, но при по-старите и по-склонни към корозия модели ефектът би бил положителен. Ако имате съмнения, най-добре попитайте персонала на автомивката с каква вода бива захранвана тя. През зимата водата може да бъде с високо съдържание на сол – поради което миенето повече би навредило на автомобила.“
Редовно проверявайте автомобила на подемник
Ако се притеснявате от корозия, експертът съветва да помислите за обработка на долната част на автомобила с консервираща вакса. Алтернатива са редовните прегледи на подемник, при които да следите за огнища на „кафявата чума“. „Специалистът трябва да огледа долната част на автомобила при следващото ви посещение в сервиза“, препоръчва Autoclub Verkehr (ACV).