T.50 и C_ Two: 700 к.с. от V12 срещу 1914 к.с. от 4 електромотора


25
авг.
2020

Два суперавтомобила, две суперзвезди: Гордън Мъри и Мате Римац
работят по своите свръхавтомобили. От една страна, имаме старата школа, от друга – техника от бъдещето

ТЕ БИХА МОГЛИ ДА БЪДАТ БАЩА И СИН, теоретично дори дядо и внук. Единият е дете на бежанци, който в началото на 30-те си години е считан за детето чудо на автомобилния свят. Другият е жива легенда, завинаги свързан с McLaren F1, който за мнозина е ултимативният спортен автомобил. Мате Римац (32) и Гордън Мъри (73) никога досега не са се срещали лично, но все пак е възможно това да се случи. И двамата работят по супер спортни коли, които трябва да се появят през следващите години в малки серии на пазара. Мъри, роден в Южна Африка, притежава малка фирма в Южна Англия и зад гърба си дълга и успешна кариера. Легенда на дизайна във Формула 1, производител на супер спортни автомобили, а по-късно разработващ електромобили за градски хора и превозване на леки товари. Сега, на почти 74 години, той е на прага на последната си голяма творба: спортен автомобил, който ще предизвика у всички „радостна усмивка на лицето“, тъй като ще бъде „Driver’s Car“; тоест автомобил, ориентиран към водача. 50-ата творба на Мъри – T.50. Този автомобил ще бъде поклон пред доброто старо време. Средно разположен V12 двигател на Cosworth, 3,9 литра работен обем; естествено атмосферен двигател, чийто колянов вал се върти до 12 000 пъти в минута. Мъри избягва турбодвигателите.

Кокпит: за разлика от при T.50 на Мъри, водачът в C_Two на Мате Римац не седи централно, а класически вляво. Подпомаган е от солидно количество софтуер

Затова пък обожава леката конструкция. Карбонов ламинат редуцира теглото на неговия T.50 под един тон. Какво съотношение „тегло-мощност“ при 700 к.с.! При това има класически изживявания зад волана като шестстепенна H-трансмисия и разположена в средата шофьорска седалка – изцяло в традицията на McLaren F1. И разбира се, със задно задвижване. 4х4 струва допълнително и разваля усещането при шофиране. Удоволствие от шофирането вместо максимална скорост – такава е максимата на Мъри. Нов рекорд за обиколка на „Нордшлайфе“? Не е от значение, смята Гордън Мъри. Той е намислил друго: акцентът при T.50 е неговата аеродинамика – за целта Мъри планира вентилатор в задницата. Той ще изтегля засмукания от долната част на автомобила въздух назад и ще осигурява по-ниско налягане отдолу под автомобила, което ще гарантира добро притискане.

T.50
Rimac C_Two

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин